Archivado en Documentacion, Socio Economico

脪rgans de Govern

Intervenci贸 Assemblea any 2002

EN DEFENSA DE LA NATURALESA JUR脥DICA DE LES CAIXES D聮ESTALVIS.

EN DEFENSA DE LA NATURALESA JUR脥DICA DE LES CAIXES D聮ESTALVIS. El pasta 1 de mar莽 el Consell de Ministres va enviar a les Corts el 聯Projecte de Llei de Mesures de Reforma del Sistema Financer聰, m茅s coneguda con a 聯llei Financera聰. El govern del partit popular ha anunciat la incorporaci贸 de diverses esmenes en el proc茅s del tr脿mit parlamentari d'aquest projecte de llei, de les qual destaca una nova regulaci贸 de les quotes participatives. Les quotes participatives s贸n t铆tols semblants a les accions que, tot i que no tenen de moment drets pol铆tics de vot), els porten substancialment impl铆cits en rebre una remuneraci贸 en funci贸 dels resultats de l聮exercici econ貌mic de la Caixa. Per a resultar atractives pels inversors, aquesta remuneraci贸 hauria de ser elevada, la qual cosa les converteix en un instrument car per la caixa que tindria una influ猫ncia negativa en el compte de resultats. CCOO hem esta i estem en desacord amb l聮emissi贸 de quotes participatives. Sempre hem considerat que la seva utilitzaci贸, per moltes limitacions que inicialment es posin, seria obrir una porta a la transformaci贸 de les caixes en societats an貌nimes, amb el que aix貌 significaria de liquidaci贸 de la funci贸 social de les mateixes. Les caixes S贸n del conjunt de la societat i volem que Aixa segueixi sent. Esperem que aquesta Assemblea comparteixi amb nosaltres aquest punt de vista.