Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Procés de reducció de plantilla en els centres corporatius del Banc Sabadell (3)

Per exercir la nostra funció de representants, necessitem saber el nom d’aquestes persones i l’oficina on es pretén traslladar-les.

08-11-11 Nosaltres pensem que aquesta acció, malgrat que en línies generals és legal, respon a un dels dogmes inqüestionables, i de vegades absolutament ineficaços per a la bona marxa de l’empresa, del llibre de capçalera dels gestors empresarials: Cal aprimar l’estructura.


Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,


pdf print pmail

(PDF:Cat)

PROCÉS DE REDUCCIÓ DE PLANTILLA EN ELS CENTRES CORPORATIUS DEL BANC

Fins ara la informació sobre aquest procés de reestructuració de la plantilla que se’ns ha donat des de Recursos Humans ha estat un cúmul de dades numèriques, tant del nombre de persones que s’han comunicat com a excedent des de les direccions dels centres corporatius de Catalunya, Madrid, Llevant i zona Nord (Herrero) com del nombre de destinataris a la xarxa o al CAR o Solvia o prejubilables. El nombre de persones afectades per aquest procés és de 176, 110 de les quals han de passar a xarxa. També ens han comunicat que s’estan portant a terme les entrevistes personals per tal de valorar si el perfil encaixa amb el que es demana. El programa de formació previst per a aquests empleats i empleades és similar al que s’ha fet servir amb el personal de Banco Guipuzcoano.

Si bé les dades numèriques són importants, també hem comunicat a la Direcció de Recursos Humans que, per exercir la nostra funció de representants i conèixer quins han estat els criteris aplicats a l’hora de designar les persones seleccionades, necessitem saber el nom d’aquestes persones i l’oficina on es pretén traslladar-les. Només amb les dades de la persona i de la destinació podrem comprovar que, efectivament, es respecten els criteris mínims d’idoneïtat i conciliació que es recullen tant en el conveni com en els pactes de l’empresa; que el canvi es faci dins del radi de 25 quilòmetres que preveu el conveni o bé de si es tracta d’un trasllat, amb la qual cosa els criteris legals són uns altres i la selecció de l’empleat s’ha d’ajustar a paràmetres i compensacions concretes.

 

Hem sol·licitat que s’estableixi una compensació econòmica per l’esforç formatiu que hauran de fer les persones seleccionades, en la mateixa línia de les compensacions que es van aprovar per a la plantilla de Banco Guipuzcoano o en les anteriors fusions. També hem sol·licitat que, com indica l’article 30 del conveni, llevat que s’acosti l’empleat al seu domicili, es col·labori amb les despeses de transport que això comporti per a aquesta persona amb l’abonament d’un plus de transport.

Nosaltres pensem que aquesta acció, malgrat que en línies generals és legal, respon a un dels dogmes inqüestionables, i de vegades absolutament ineficaços per a la bona marxa de l’empresa, del llibre de capçalera dels gestors empresarials: Cal aprimar l’estructura. Com havíem dit anteriorment i tenint en compte que no s’ha fet servir l’eina d’organització del treball ADM per comprovar si la reducció és adequada o no, nosaltres, en el futur, haurem de controlar l’extensió de jornada en els àmbits en què la reducció de la plantilla hagi estat més significativa.

Esperem la resposta a les nostres sol·licituds. Us en continuarem informant.

Novembre de 2011


Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es