Archivado en Comunicats, socio economic

La pujada del 2%, ja

¬ďLa direcci√≥ de Caixa Catalunya, que va tancar l¬íany passat amb una morositat r√®cord del 5,3%, va incrementar les seves retribucions l¬íany passat un 41%.¬Ē

Amb aquesta not√≠cia, publicada avui a la premsa, queda clar el tarann√† d¬íalgunes direccions de caixes. I mentre ells s¬íapugen el sou desorbitadament, a nosaltres ens ¬ďfurten¬Ē el que per llei ens pertoca.

La Secció Sindical de CCOO s’ha adreçat per carta al Sr. President de la nostra Entitat per a demanar-li que no demori el pagament del nostre 2%, atès que no hi ha cap impediment per a no fer-ho.

Ni la crisi √©s tal que no puguin pagar aquest 2% (hem tingut uns beneficis m√©s que suficients aquest any malgrat les dotacions), ni √©s excusa que el govern no hagi publicat l¬íIPC previst (mai ho fa), ni ho √©s el redactat del Conveni, com maliciosament alg√ļ expressa.

I sobre aquesta controvèrsia de la publicació de l’IPC previst, volem transcriure el que diu el Reial Decret 01/09.

Diu: Real Decreto 1/2009, de 9 de enero, de revalorizaci√≥n y complementos de las pensiones de Clases Pasivas para el a√Īo 2009: La Ley 2/2008, de 23 de diciembre, de Presupuestos Generales del Estado para el a√Īo 2009, contiene, dentro de su t√≠tulo IV y disposiciones concordantes, los criterios b√°sicos para determinar el importe de las pensiones p√ļblicas, fijando, con car√°cter general, su revalorizaci√≥n de acuerdo con el √≠ndice de precios de consumo (IPC) previsto para dicho ejercicio econ√≥mico

Sembla evident, doncs, que la pujada aplicada a les pensions constitueix l¬íeix sobre el qual giren tots els augments de sou. M√©s endavant, el Reial Decret, especifica el seg√ľent: Cap√≠tulo I, Secci√≥n 2¬™ Revalorizaci√≥n de pensiones, Art√≠culo 3: de conformidad con lo dispuesto en el apartado uno del art√≠culo 44 de la Ley de Presupuestos Generales del Estado para el a√Īo 2009, las pensiones abonadas se incrementar√°n en un 2 por ciento respecto de las cuant√≠as que a aqu√©llas hubieran correspondido a 31 de diciembre de 2008.....

Queda meridianament clar què és el que li toca fer a la nostra Direcció.