Archivado en Comunicats, Ocupacio

L聮emissi贸 de participacions preferents:Menys agressivitat, menys improvisaci贸, m茅s preparaci贸 i m茅s confian莽a!

Hist貌ries per no dormir a Banc Sabadell


12-02-2009 Per les maneres que utilitza la Direcci贸 del banc per a la comercialitzaci贸 de l'emissi贸 de participacions preferents, sembla que no acaba de confiar en la capacitat comercial dels seus equips. (PDF: Cat)


pdf
print
pmail
Untitled Document

Hist貌ries per no dormir

Per les maneres que utilitza la Direcci贸 del banc per a la comercialitzaci贸 de l'emissi贸 de participacions preferents, sembla que no acaba de confiar en la capacitat comercial dels seus equips.

En primer lloc va fer una campanya de pre-venda agressiva, cosa que no s'hauria d'efectuar per a cap producte, i menys encara per a un producte com aquest: complex i de dif铆cil explicaci贸 per als clients.

La campanya s'ha portat a terme amb un calendari sense tancar, amb m煤ltiples improvisacions i, pitjor encara, sense les condicions d'emissi贸 definides. Nom茅s es coneixia el tipus d'inter猫s per als dos primers anys. I, en canvi, no se sabia res de la quantitat m铆nima per entrar en l'emissi贸, l'import dels t铆tols, el tipus d'inter猫s per als dos anys seg眉ents, el termini d'amortitzaci贸 i el venciment. Aleshores, qu猫 est脿vem venen? A qui?

Aquests dubtes es van mantenir fins a la tarda del dia 29 de gener, 茅s a dir, amb una antelaci贸 d'entre un o dos dies -divendres i dissabte-, quan una bona part de les oficines no obre els dissabtes.

En una aula virtual s'exposaren les caracter铆stiques de l'emissi贸 i es va recordar als empleats que 茅s la seva responsabilitat respectar escrupolosament unes normes. En aquesta aula tamb茅 s'expos脿, amb una claredat absoluta, que no 茅s un producte adequat per als estalvis de les persones jubilades o d'aquelles que en una situaci贸 tan complicada com l'actual, puguin tenir la necessitat de disposar dels seus estalvis. I aix貌 que en els inicis se'ns va vendre com un producte meravell贸s, alternatiu als dip貌sits a termini, amb una rendibilitat superior i un marge que ens trauria de la crisi, als clients, als empleats i al banc.

 

Si el teu client -tant si 茅s un manobre, un paleta, la secret脿ria del president o l'arquitecte- treballa en una constructora que ha presentat un concurs d'acreedors, li recomanaries aquest producte? I al teu pare, un jubilat de 70 anys?

I, en aquest moment, qui gosa comunicar a la seva zona i territorial que all貌 que s'ha pre-venut no est脿 tan ben pre-venut? Cal tornar a comen莽ar, a cercar compradors nous a corre-cuita i a trencar nombrosos compromisos establerts pr猫viament per una informaci贸 equivocada. Aix貌 no fa m茅s que augmentar el grau d'estr猫s i de frustraci贸 a tothom.

Encara s'ha d'afegir que les instruccions rebudes indicaven que s'havien de teclejar les ordres r脿pidament, car es podrien acabar les exist猫ncies. Estaven tots els compradors esperant en les oficines mentre els empleats les teclejaven? Segurament que no. Tot i aix铆, el col路lapse del sistema va provocar que tot plegat s'endarrer铆s un parell d'hores m茅s.

Si als treballadors se'ns exigeix ser professionals, cosa que compartim plenament, tamb茅 ho ha d'茅sser la Direcci贸. Ha de planificar adequadament una campanya d'aquestes caracter铆stiques, tenint en compte que ha de donar a con猫ixer el producte amb l'antel路laci贸 deguda, ha de facilitar els arguments corresponents, la informaci贸 adequada de p煤blic objectiu i ha de proveir al personal de tots els documents necessaris perqu猫 es pugui incorporar al sistema en el moment prec铆s i sense col路lapses del sistema.

Menys agressivitat, menys improvisaci贸, m茅s preparaci贸 i m茅s confian莽a!

Febrer de 2009