Archivado en Comunicados

FUSI脫 UGT-CCP - BBVA CATALUNYA

Fusi贸 UGT-CCP: Que ning煤 decideixi per tu.

Des de CCOO entenem que la recent fusi贸 dels Sindicats UGT i CCP al BBVA de Catalunya, ajuda a reduir l聮excessiva dispersi贸 sindical que hi ha actualment (5 sindicats nom茅s a Catalunya i fins a 9 a tot l聮Estat ) que dificulta la tasca de representaci贸 i afavoreix, per tant, la posici贸 de l聮Empresa en front dels interessos dels treballadors i treballadores

Certament el nou Sindicat UGT-CC obt茅 un nombre similar de delegats al que els treballadors i treballadores del BBVA a Catalunya ens v脿reu atorgar a CCOO a les darreres EESS, on vam obtenir un ampli suport majoritari, amb una representaci贸 aproximada del 40%.

Sempre hem coincidit amb la diagnosi que efectuava el Vicepresident Estatal de CCP, quan preveia que a les properes EESS no arribarien al 10% de representaci贸 i a les seg眉ents probablement desapareixerien. Cal justificar aquesta an脿lisi en el fet que en els darrers anys CCP ha tingut molt poca pres猫ncia a la vida sindical a la nostra Empresa (5 circulars en tot l聮any 2008, per exemple), ha patit 588 baixes d聮afiliats en un any, i els seus dirigents i delegats tenen ja una mitjana d聮edat for莽a elevada.

Malgrat que, donades les circumst脿ncies, la integraci贸 es pugui considerar una decisi贸 justificada, sabem que molts no l聮aprovaran per considerar-la un acte de transfuguisme. Creiem, per貌, que s聮ha de comprendre que determinades ocasions requereixen fer de la necessitat, virtut.

Tot i que en moltes ocasions CCOO no hem compartit la pol铆tica sindical de CCP, com 茅s comprensible, estem conven莽uts de la honestedat, v脿lua i dedicaci贸 de la majoria dels seus delegats i delegades, i per tant ens alegrem que amb aquesta fusi贸 s聮hagi evitat la seva p猫rdua. En aquests moments complicats tothom 茅s necessari.

L聮actual situaci贸 que estem vivint al Banc, cal considerar-la de veritable reconversi贸: tancament d聮oficines (82 l聮any passat i una nova reducci贸 prevista pel proper mes de mar莽), enduriment sense precedents de la pol铆tica sancionadora (aquest any portem un promig de triplicar els expedients de l聮anterior), escassa consolidaci贸 dels contractats en pr脿ctiques i cap nova contractaci贸 fins el 2011, reducci贸 de plantilla, ja no nom茅s per prejubilacions, sin贸 tamb茅 per ofertes de baixes volunt脿ries, etc.

Una reconversi贸 que afecta no nom茅s al BBVA sin贸 al conjunt del Sector i que compta a m茅s amb la complicitat d聮un govern que permet aquests ajustaments, mentre els directius de les empreses continuen mantenint salaris indecents, com en el nostre Banc, on el Sr. Gonz脿lez i el Sr. Goirigolzarri, per exemple, han incrementat un 32% els seus salaris entre el 2003 i el 2007, i aquest any, en mig d聮una crisi que destrueix milers llocs de treball di脿riament, cobraran l聮incentiu triennal amb una assignaci贸 inicial de m茅s de 500.000 accions per ambd贸s.

En aquest escenari necessitem, m茅s que mai sindicats forts i pol铆ticament independents, que puguin representar els treballadors sense lligams, i que la defensa dels seus interessos sigui l聮煤nic objectiu que els gui茂.

La desaparici贸 de CCP a Catalunya, que no pas a la resta de l聮Estat, deixar脿 els seus afiliats sense representants en aquest 脿mbit territorial, i els obligar脿 a haver de decidir  de nou i lliurement, a quin sindicat atorguen la seva confian莽a.

La decisi贸 que volunt脿riament han pogut prendre uns quants delegats d聮integrar-se a UGT, no pot comportar l聮adscripci贸 autom脿tica dels seus afiliats a aquest Sindicat. La mateixa possibilitat que han tingut, doncs, els delegats, l聮han de tenir tamb茅 els afiliats i afiliades, per poder valorar aix铆 la nova situaci贸, i decidir en conseq眉猫ncia quina 茅s l聮opci贸 sindical que creuen representar脿 millor els seus interessos d聮ara endavant.

Tanmateix, cal recordar que la confidencialitat de les dades com afiliats i afiliades a CCPest脿 garantida per LOPD, i per tant aquestes no es poden facilitar a altres organitzacions o persones sense el previ i expl铆cit consentiment del titular.

Sens dubte, molts afiliats i afiliades de CCP ja eren conscients de les dificultats que travessava el seu sindicat, i potser es plantejaven incorporar-se a una opci贸 sindical diferent.  A elles i a ells, com a tota la resta de treballadors del Banc, CCOO us oferim el nostre bagatge: una organitzaci贸 s貌lida, forta, experimentada i independent, que 茅s el primer sindicat al BBVA i a tot el Sector Financer.

QUE NING脷 DECIDEIXI PER TU.

Febrer 2009

leer Comunicado en pdf