Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Un nou model que t茅 com a finalitat l'increment de la productivitat

Activa: llums i ombres a Banc Sabadell

11-12-2008 No acceptem les amenaces, tal i com ha passat amb algun responsable de les zones on ja s'est脿 aplicant l'ACTIVA, que no ajuden gens a motivar la plantilla i que nom茅s genera crispaci贸 i ansietat. (PDF:Cat)

Activa: llums i ombres

ACTIVA 茅s un nou model que t茅 com a finalitat l'increment de la productivitat comercial en els mercats massius (carteres 170 i 180) i que, segons afirma el banc, "茅s un sistema que revolucionar脿 la Banca Comercial".
ACTIVA est脿 incl貌s en el Pla 脪ptima i un dels seus objectius 茅s la reducci贸 de les tasques administratives a les oficines (que s'estan traspassant als CAR) per tal de poder destinar aix铆 el temps excedent a tasques comercials.
ACTIVA comporta un canvi important pels diferents col路lectius que integrem la plantilla:
路 Substitueix la VEP actual i estableix una franqu铆cia basada en un sistema de punts per als GECO, JAC i JA (RA). Aquests punts no es comencen a cobrar fins que la franqu铆cia no ha estat assolida, 茅s a dir, nom茅s es perceben els punts que superin la franqu铆cia.

路 Per als RA queda substitu茂da la remuneraci贸 variable que cobraven sobre el marge de l'oficina pel sistema ACTIVA amb franqu铆cia. El problema 茅s que no es coneixen els elements que formen aquesta nova variable per gesti贸 operativa. Sovint aquest lloc de treball no t茅 en compte la nova faceta comercial que se'ls assigna.

路 ACTIVA s'afegeix com un concepte m茅s en l'actual VEP de directors i apoderats de Banca Comercial.

路 Els administratius participen de manera volunt脿ria. Nom茅s poden vendre i recomanar uns certs productes, per貌 sense franqu铆cia, per tant perceben punts des de l'inici. L'ADM1 i l'OTA no han estat recalculades d'acord amb la nova situaci贸.

Algunes ombres
El resultat de les proves pilot no pot ser m茅s desencoratjador: segons les dades de qu猫 disposem, pr脿cticament ning煤 no ha sobrepassat la franqu铆cia imposada. Aix貌 contrasta clarament amb les dades sobre l'increment d'un 14% de negoci que hi ha hagut en aquestes zones pilot. 脡s evident que l'esfor莽 de la plantilla no ha estat recompensat.
Us recordem que no estem obligats a signar cap document de comprom铆s d'assumir ni funcions comercials ni administratives. I que tenim dret de con猫ixer les feines que tenim assignades i els responsables de les oficines l'obligaci贸 d'informar-nos-en.
Denunciem:
路 ACTIVA 茅s un sistema arbitrari en el qual el banc pot variar, trimestralment i de manera unilateral, les regles: productes, punts, franqu铆cies i valors de conversi贸.

路 La voluntat de l'empresa 茅s reduir el variable de GECO i JA amb la fixaci贸 de franqu铆cies irreals.

路 La improvisaci贸 continua: el sistema es posa en marxa a tota la xarxa l'1 de gener de 2009 i encara no est脿 en funcionament tot all貌 relacionat amb els CAR i ACTIVA.

路 La falta d'informaci贸, d'eines inform脿tiques per a la gesti贸 comercial, de formaci贸 comercial i de productes per al personal administratiu.

Desembre de 2008