Archivado en Comunicats, socio economic

Comentaris sobre una sentència de l'Audiència Nacional

L¬íAudi√®ncia Nacional ha considerat que la CIC (sigles que aixopluguen una s√®rie de sindicats: ASPROMONTE Caja Sur, APECASYC Caja Cantabria, FEC Caixa Pensions, SATE Bancaixa, SEC Caixes Catalunya, Sabadell i Terrassa, ...) s¬íhavia d¬íhaver assegut a la mesa de negociaci√≥ del darrer Conveni Col¬ēlectiu

Si ho recordeu, en aquella mesa de negociaci√≥ hi √©rem presents CCOO, UGT,  CSICA i CIG.

L¬íAudi√®ncia Nacional nom√©s ha pres en consideraci√≥ el certificat de resultats electorals que aportava CIC ¬Ė el qual computa resultats obtinguts en un per√≠ode superior als quatre anys, en qu√® es dupliquen processos i circumscripcions ¬Ė i, en canvi, cap dels que aport√†vem les altres parts ¬Ė CC.OO., CSICA i UGT ¬Ė que no els atorgaven representativitat suficient per a estar a la mesa.
La sentència no és ferma i serà objecte de recurs per part de CC.OO., CSICA i ACARL.

En tot cas, aquesta sentència, en principi, no ha de tenir repercussions en l’aplicació del nostre Conveni.
El que passaria, en el cas que finalment fos reconeguda a la CIC la representativitat necess√†ria per asseure¬ís a la mesa de negociaci√≥, seria que els sindicats signants (CCOO i CSICA), com que continuarien tenint majoria suficient, tornarien a signar amb la patronal, el mateix text, amb l¬í√ļnica difer√®ncia que la CIC tamb√© hi seria present i, te√≤ricament, podria adherir-s¬íhi.
Per tant, el nostre Conveni Col¬ēlectiu continuar√† aplicant-se, sense cap alteraci√≥. Es tracta, tot plegat, d¬íun aspecte formal que no influeix en all√≤ que ja est√† signat.