Archivado en Comunicats, socio economic

La contractaci贸 a Caixa Laietana

Contractar de forma estable comporta beneficis per a les empreses, les persones i l聮economia del pa铆s

Ara que la nostra Direcci贸 sembla que ha trobat la pedra filosofal per a superar la crisi no renovant els contractes temporals i acomiadant gent de manera improcedent, des de CCOO li volem fer alguns comentaris al respecte.

Tal i com diem en el subt铆tol d聮aquest comunicat la contractaci贸 estable comporta beneficis per a les empreses, les persones i l聮economia del pa铆s. Per contra, el contractar temporalment quan no hi ha causa que ho justifiqui surt car a l聮empresa.

La Caixa sol contractar per 聯circumst脿ncies de la producci贸聰, a tots els interins/nes, un any darrera l聮altre. Aquest tipus de contracte hauria d聮estar molt justificat i nom茅s s聮hauria de fer en circumst脿ncies molt especials. 脡s un contracte, diguem-ne excepcional. Per貌 la Caixa l聮utilitza de manera habitual, quan no t茅 causes que ho justifiquin.

En aquest sentit, li volem recordar a l聮empresa que existeix una limitaci贸 m脿xima de la contractaci贸 temporal. Aix铆, passen a tenir la consideraci贸 de treballadors/res fixos les persones que es trobin en la situaci贸 seg眉ent:

2 o m茅s contractes temporals, inclosos els formalitzats a trav茅s de ETT (excepte la modalitat d聮interinitat)
 Per a un mateix lloc de treball
 Durant 24 mesos, encara que no siguin seguits
 Dins d聮un per铆ode de refer猫ncia de 30 mesos

Segur que al llegir aix貌 molts i moltes de vosaltres heu passat per una d聮aquestes situacions, any rere any, contracte rera contracte sense que la Caixa us fes fix quan tocava, sin贸 quan a ella li venia en gana. Amb la qual cosa, sembla obvi que la Caixa no era massa escrupolosa amb el que diuen les lleis. Per貌 aix貌 ja ho sabeu: 茅s marca de la casa.

El que la Caixa no deu saber 茅s que la contractaci贸 estable, a m茅s de generar confian莽a:

Afavoreix la competitivitat de les empreses

聲Implica la plantilla en els objectius empresarials
 聲Rendibilitza la inversi贸 en formaci贸 i en noves tecnologies
 聲Millora la qualitat de serveis i productes
 聲Augmenta la productivitat
 聲Disminueix la sinistralitat laboral
 聲Permet m茅s bonificacions y menys sancions administratives

Afavoreix la qualitat de vida de les persones

聲Permet accedir a b茅ns i serveis amb m茅s igualtat de condicions
 聲Incideix en la reducci贸 de la sinistralitat laboral
 聲Afavoreix el curr铆culum professional
 聲Facilita la inserci贸 social dels col聲lectius m茅s vulnerables
 聲Pe莽a clau de cohesi贸 social

En definitiva, la contractaci贸 estable 茅s molt millor que la temporal.

Per貌 a casa nostra no estan per la labor, i continuen entossudits a no fer les coses ben fetes. I aix貌 ens preocupa, i aix貌 s铆 que genera desconfian莽a.

Des de CCOO li demanem a la Direcci贸 que generi confian莽a, no la menyscapti amb decisions poc engrescadores.

Des de CCOO li demanem a la Direcci贸 que envi茂 un missatge clar a tots els empleats i empleades interins de qu猫 compten amb ells i elles.

Des de CCOO li demanem a la Caixa que acabi amb la contractaci贸 temporal per circumst脿ncies de la producci贸 i faci contractes fixes.

Des de CCOO li demanen a la Direcci贸 que envi茂 un missatge clar a tots i a totes de que les coses anirien a millor per a la plantilla, (amb fets, i no amb paraules)

Des de CCOO li demanem que compensi degudament als empleats/des que estan assumint alguna responsabilitat per la qual no veuen ni un EURO.

Des de CCOO li demanem a la Caixa que no buidi les oficines i departaments de personal.

Des de CCOO li demanem a la Caixa una mica m茅s de responsabilitat.

Des de CCOO li demanen a la Direcci贸, una vegada m茅s, que no fugi d聮estudi, que prengui decisions a favor de la plantilla i no en contra d聮ella.