Archivado en Comunicats

Caixa Sabadell - Comunicat

Per qu猫 no posem la Caixa a treballar?

Creiem imprescindible una acurada pol铆tica de dotaci贸 de plantilla i apel路lem a la professionalitat i a la responsabilitat de tots i cadascun de nosaltres per defendre la feina ben feta, per explicar als nostres superiors que no podem donar el millor de nosaltres mateixos amb aquestes condicions

Estem sentint moltes vegades i en boca de diferents persones la nova premissa de la Direcci贸: EFICI脠NCIA, FLEXIBILITAT, GENEROSITAT i SACRIFICI; per貌 sembla que l聮煤nica recepta que s聮aplica per aconseguir-ho 茅s reduir la plantilla d聮oficines i de les unitats de treball.

Alg煤 s聮ha preguntat pels motius de la nostra baixa efici猫ncia (2005: 52,5%, 2006: 49,5%, 2007: 51%) quan el volum de negoci per empleat no ha deixat de cr茅ixer (2005: 9.472 m 聙, 2006: 11.949 m 聙, 2007: 12.607 m 聙). La r脿tio d聮efici猫ncia est脿 recollint els efectes d聮un pla d聮expansi贸 ambici贸s tot i que els empleats cada cop treballem m茅s.

L聮informe sobre efici猫ncia elaborat per CECA que la Direcci贸 va presentar-nos als representants legals dels treballadors diagnostica que tenim un nivell de venda de productes adequat, per貌 una gesti贸 de preus ineficient. En definitiva, sabem vendre prou b茅, per貌 no ens sabem guanyar tan b茅 la vida. I si dediqu茅ssim els empleats a produir, vendre i recuperar actius irregulars en comptes de crear tants sistemes i departaments de control?

En la situaci贸 actual, on ens estem resignant perillosament a treballar en condicions inadequades (baixes sense substituir, tornen a proliferar les oficines de dues persones i fins a una de sola, haver de coordinar les vacances entre oficines diferents...), creiem imprescindible una acurada pol铆tica de dotaci贸 de plantilla i apel路lem a la professionalitat i a la responsabilitat de tots i cadascun de nosaltres per defendre la feina ben feta, per explicar als nostres superiors que no podem donar el millor de nosaltres mateixos amb aquestes condicions.

L聮煤nica justificaci贸 de la Direcci贸 茅s que s聮est脿 fent menys actiu, per tant, hi ha menys c脿rrega de treball. 驴S聮est脿 mesurant el temps i recursos que estem ocupant en les operacions d聮actiu (incloent les renovacions), la gesti贸 de la morositat, la gesti贸 per evitar la fugida de passiu, i els diferents informes i controls que han de consultar/respondre els responsables 聯solidaris聰 de l聮oficina?

L聮actual situaci贸 del mercat, demanda pels nostres clients una resposta 脿gil i permanent que consumeix molt de temps, i la Direcci贸 no hi posa les eines.

Considerem que la implicaci贸 de la plantilla 茅s manifesta, s聮est脿 fent un esfor莽 immens i diari perqu猫 els nostres clients mantinguin la confian莽a en la instituci贸. Un cop m茅s es demostra el car脿cter bonhomi贸s i voluntarista de la majoria de persones que formen part de la Caixa, i la resposta que estem rebent 茅s una pol铆tica de recursos humans que ha adoptat l聮evangeli de la reducci贸 de costos. Per qu猫 no posem la Caixa a treballar?

Continuar脿...