Archivado en Comunicados, Empleo

TANCAMENT D'OFICINES - BBVA CATALUNYA

Resultats de l'enquesta de CCOO sobre el tancament d'oficines al mes d'agost.


En primer lloc, volem agrair la participaci贸 en l聮enquesta, que vam enviar a totes les persones afectades directament (la plantilla de totes les oficines tancades i les receptores). Les respostes i comentaris ens han perm茅s fer-nos amb una idea for莽a ajustada dels efectes del tancament.



pdf
print
pmail

En primer lloc, volem agrair la participaci贸 en l聮enquesta, que vam enviar a totes les persones afectades directament (la plantilla de totes les oficines tancades i les receptores). Les respostes i comentaris ens han perm茅s fer-nos amb una idea for莽a ajustada dels efectes del tancament.

A continuaci贸 us presentem un resum dels resultats de l聮enquesta, que tenia 9 preguntes i un apartat per a comentaris.

  • De les respostes rebudes, un 48% s贸n de persones d聮oficines tancades, 31% de receptores i 21% estaven absents. Del personal en actiu, un 10% no va disposar d聮un lloc de treball exclusiu durant  tota la jornada.
  • Problemes amb les vacances: Majorit脿riament, no en va haver (nom茅s un 5% va haver de modificar el seu quadre).
  • Problemes d聮espai: han existit en un 45% dels casos, principalment per manca de personal, per貌 tamb茅 per manca d聮espai.
  • Queixes de la clientela: s聮han produit segons el 91% de les respostes. Les causes principals, cues i manca d聮informaci贸; tamb茅, amb menys freq眉猫ncia, per no haver cap apoderat/da de l聮oficina tancada.
  • Problemes de seguretat i/o atracaments: els assenyalen un 33% de respostes. El m茅s freq眉ent, problemes d聮autoritzaci贸 en certes transaccions. El m茅s greu, encara que 聯nom茅s聰 aparegui  en un  16% de les respostes, els problemes de seguretat amb el caixer de l聮oficina tancada.
  • P猫rdua de negoci a l聮oficina tancada: s聮ha produit segons el 80% de les respostes. Aquest percentatge arriba al 89% del personal de les oficines tancades, i es queda en un 71% en opini贸 del personal de les oficines receptores. Tothom, menys un 3%, coincideix en que aix貌 dificultar脿 l聮acompliment d聮objectius de l聮oficina tancada.
  • Increment de treball a l聮oficina receptora: un 70% considera que s聮ha produit. Aqu铆 hi ha certa difer猫ncia entre la percepci贸 dels companys/es de les oficines receptores (el 89% opinen que s铆) i de les oficines tancades (el percentatge es queda en el 58%).
  • S聮hauria de repetir el tancament els propers anys?: Un 89% diu que no. El desgl贸s 茅s interessant: mant茅 aquesta opini贸 el 96% de les persones de les oficines tancades, el 93% de les receptores  i el 62% dels i les que estaven absents.
  • Coordinaci贸 del trasllat: B茅 per al 26%, regular per al 56% i malament segons el 18%. Algunes de les conclusions que es desprenen de les respostes s贸n for莽a evidents: l聮experiment no agrada a la clientela, provoca innecessaris problemes de seguretat, fa perdre negoci a l聮oficina tancada mentre incrementa la feina a la receptora i una abrumadora majoria no vol repetir l聮experi猫ncia.

Tenint en compte que, malgrat la ret貌rica sobre la clientela, l聮煤nic objectiu del banc amb aquesta i d聮altres iniciatives 茅s la reducci贸 de costos, 茅s probable que, el proper agost, tornem a patir el mateix experiment. Alguns dels seus efectes negatius no podrem evitar-los, per貌 hi ha un seguit de q眉estions que requereixen correcci贸:

1.     S聮ha de mantenir la normativa del Conveni sobre els quadres de vacances. No s贸n acceptables quadres conjunts d聮oficines tancades i receptores o de tot un CBC.

2.     S聮han d聮eliminar els problemes de seguretat als caixers: la c脿rrega, a les oficines tancades, ha de fer-se amb la protecci贸 adequada o autoritzar-se superar l聮encaix per no haver d聮efectuar successives rec脿rregues.

3.     Els objectius comercials, tant individuals com d聮oficina, han de revisar-se atenent el perjudici causat pel tancament durant un periode d聮agost.

4.     Cal millorar la coordinaci贸 del trasllat, i que aquesta millora es tradueixi en solucionar alguns dels problemes operatius esdevinguts (signatures, valisses, etc.).

La soluci贸 real als problemes detectats, a la vista de l聮experi猫ncia, seria molt m茅s senzilla: no repetir l聮experiment. Per貌 segurament no ser脿 aquesta la conclusi贸 que adoptar脿 el banc. Per aix貌, CCOO i totes les persones afectades hem de vetllar, com a m铆nim, pel compliment dels punts abans esmentats. Aquest 茅s el nostre comprom铆s, en el que estem segurs i segures de comptar amb la vostra participaci贸.

Seguirem treballant, seguirem informant.

Octubre 2008

ver Comunicado en pdf