Archivado en Comunicados, Empleo
Resultats de l'enquesta de CCOO sobre el tancament d'oficines al mes d'agost.
TANCAMENT D'OFICINES - BBVA CATALUNYA
En primer lloc, volem agrair la participació en lenquesta, que vam enviar a totes les persones afectades directament (la plantilla de totes les oficines tancades i les receptores). Les respostes i comentaris ens han permés fer-nos amb una idea força ajustada dels efectes del tancament.
En primer lloc, volem agrair la participació en lenquesta, que vam enviar a totes les persones afectades directament (la plantilla de totes les oficines tancades i les receptores). Les respostes i comentaris ens han permés fer-nos amb una idea força ajustada dels efectes del tancament.
A continuació us presentem un resum dels resultats de lenquesta, que tenia 9 preguntes i un apartat per a comentaris.
-
De les respostes rebudes, un 48% són de persones doficines tancades, 31% de receptores i 21% estaven absents. Del personal en actiu, un 10% no va disposar dun lloc de treball exclusiu durant tota la jornada.
-
Problemes amb les vacances: Majoritàriament, no en va haver (només un 5% va haver de modificar el seu quadre).
-
Problemes despai: han existit en un 45% dels casos, principalment per manca de personal, però també per manca despai.
-
Queixes de la clientela: shan produit segons el 91% de les respostes. Les causes principals, cues i manca dinformació; també, amb menys freqüència, per no haver cap apoderat/da de loficina tancada.
-
Problemes de seguretat i/o atracaments: els assenyalen un 33% de respostes. El més freqüent, problemes dautorització en certes transaccions. El més greu, encara que només aparegui en un 16% de les respostes, els problemes de seguretat amb el caixer de loficina tancada.
-
Pèrdua de negoci a loficina tancada: sha produit segons el 80% de les respostes. Aquest percentatge arriba al 89% del personal de les oficines tancades, i es queda en un 71% en opinió del personal de les oficines receptores. Tothom, menys un 3%, coincideix en que això dificultarà lacompliment dobjectius de loficina tancada.
-
Increment de treball a loficina receptora: un 70% considera que sha produit. Aquí hi ha certa diferència entre la percepció dels companys/es de les oficines receptores (el 89% opinen que sí) i de les oficines tancades (el percentatge es queda en el 58%).
-
Shauria de repetir el tancament els propers anys?: Un 89% diu que no. El desglós és interessant: manté aquesta opinió el 96% de les persones de les oficines tancades, el 93% de les receptores i el 62% dels i les que estaven absents.
-
Coordinació del trasllat: Bé per al 26%, regular per al 56% i malament segons el 18%. Algunes de les conclusions que es desprenen de les respostes són força evidents: lexperiment no agrada a la clientela, provoca innecessaris problemes de seguretat, fa perdre negoci a loficina tancada mentre incrementa la feina a la receptora i una abrumadora majoria no vol repetir lexperiència.
Tenint en compte que, malgrat la retòrica sobre la clientela, lúnic objectiu del banc amb aquesta i daltres iniciatives és la reducció de costos, és probable que, el proper agost, tornem a patir el mateix experiment. Alguns dels seus efectes negatius no podrem evitar-los, però hi ha un seguit de qüestions que requereixen correcció:
1. Sha de mantenir la normativa del Conveni sobre els quadres de vacances. No són acceptables quadres conjunts doficines tancades i receptores o de tot un CBC.
2. Shan deliminar els problemes de seguretat als caixers: la càrrega, a les oficines tancades, ha de fer-se amb la protecció adequada o autoritzar-se superar lencaix per no haver defectuar successives recàrregues.
3. Els objectius comercials, tant individuals com doficina, han de revisar-se atenent el perjudici causat pel tancament durant un periode dagost.
4. Cal millorar la coordinació del trasllat, i que aquesta millora es tradueixi en solucionar alguns dels problemes operatius esdevinguts (signatures, valisses, etc.).
La solució real als problemes detectats, a la vista de lexperiència, seria molt més senzilla: no repetir lexperiment. Però segurament no serà aquesta la conclusió que adoptarà el banc. Per això, CCOO i totes les persones afectades hem de vetllar, com a mínim, pel compliment dels punts abans esmentats. Aquest és el nostre compromís, en el que estem segurs i segures de comptar amb la vostra participació.
Seguirem treballant, seguirem informant.
Octubre 2008
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
BOLETÍN INFORMATIVO
CCOO denuncia a Cualtis ante Inspección de Trabajo, por el Plan de Igualdad
Calendario Laboral 2023. Publicado en el BOE
28 de Mayo: Día internacional de Acción por la Salud de las Mujeres
Convenio Colectivo Grandes Almacenes 2023-2026