Archivado en Comunicats

De veritat respon a una necessitat del negoci?

Male√Įts dissabtes de tardor i hivern

07-10-2008 CCOO ha firmat acords de tancament de tots els dissabtes del any a Barclays i Deutsche Bank; de lliurances de la meitat dels dissabtes a BBVA, i al Grup Santander, Banesto disposa d¬í1/3 de dissabtes lliures. (PDF: Cat)

√Čs necessari treballar els dissabtes?

√Čs rendible?

De veritat respon a una necessitat del negoci?

Novament ha arribat el dur moment de comen√ßar a treballar els dissabtes. I novament gran part de la plantilla ens fem les mateixes preguntes que ens estem fent des de fa uns quants anys.  √Čs necessari treballar els dissabtes?  √Čs rendible? De veritat respon a una necessitat del negoci?

A CCOO pensem que treballar els dissabtes no representa una necessitat de negoci per al banc. Fa temps ens vam adonar que la rendibilitat de les oficines obertes els dissabtes era, almenys, discutible ¬Ėfins i tot han eliminat el servei de valises dels dissabtes¬Ė. Des de 1986 hem anat avan√ßant en el tancament dels dissabtes fins als 6 mesos de qu√® ara gaudim, sense que el negoci se n¬íhagi ressentit al m√≠nim. L¬í√ļltima constataci√≥ √©s que ha deixat de funcionar el servei de valisa dels dissabtes. A m√©s a m√©s, si el PLA √íPTIMA t√© com a un des seus objectius la reducci√≥ de costos, sembla evident que tancar les oficines els dissabtes representaria una aportaci√≥ en aquest sentit.

Altres bancs del nostre entorn disposen de lliurances o de tancament parcial de la xarxa d’oficines: CCOO ha firmat acords de tancament de tots els dissabtes del any a Barclays i Deutsche Bank; de lliurances de la meitat dels dissabtes a BBVA, i al Grup Santander, Banesto disposa d’1/3 de dissabtes lliures.

Ja ens toca. El negoci ha canviat, l¬íentorn econ√≤mic, la tecnologia, les demandes de la societat ens permeten plantejar un futur amb les oficines banc√†ries tancades els dissabtes, sense que aix√≤ comporti conseq√ľ√®ncies negatives per al negoci; fins i tot al contrari, est√† demostrat que les millores en la distribuci√≥ de la jornada beneficien tothom.

Diverses vegades hem intentat negociar un acord perquè es lliuressin tots els dissabtes a Banc Sabadell. Fins ara no ha estat possible, però potser ha arribat el moment de tornar-ho a intentar.

Un acord de tancament definitiu dels dissabtes, amb mesures de flexibilitat de la jornada que facilitin la conciliació de la vida personal i familiar i que a més a més millorin el nostre entorn laboral, en el qual l’empresa i els treballadors i les treballadores puguin fer compatibles els seus interessos. Aquesta és la nostra aposta.

Octubre de 2008