Archivado en Comunicados, Salud Laboral

L'Administraci贸 SI que ho veuen clar - Catalunya

El sistema "Nacar" incompleix la normativa


Ja tenim el primer dels tres informes t猫cnics que CCOO hav铆em demanat a l聮Administraci贸 per tal de que ens confirmessin si el nou sistema anomenat NACAR incomplia els m铆nims establerts.


pdf
print
pmail

I efectivament ens ho han confirmat.. El Gabinet de Condicions de Treball, Seguretat i Higiene del ISSLA ha em猫s un dictamen, a partir de la inspecci贸 de tres oficines diferents del Banc, pel qual determina que, a la distancia en la que els usuaris del BBVA utilitzem normalment els monitors, els car脿cters han de tenir una altura m铆nima de 3 mm. I en el sistema N脕CAR han comprovat que hi han tasques d'introducci贸 de dades que arriben a emprar car脿cters, en min煤scules, d'una altura de 1,3 mm. Es a dir, menys del 50% del tamany requerit.

Es conclou igualment que la distancia visual es "excessiva i inapropiada" , el que provoca fatiga visual de l'usuari, i fins i tot han advertit que les cadires dels empleats que utilitzen Pantalles de Visualitzaci贸 de Dades tamb茅 son incorrectes.

Lamentem la poca sensibilitat demostrada per part de l'Empresa en un tema com aquest, que te incid猫ncia sobre la salut dels treballadors i treballadores, i que d'altra banda, es perfectament soluble des d'un punt de vista t猫cnic i fins i tot econ貌mic.

En qualsevol cas, mantenim el comprom铆s adquirit fa uns dies amb la Inspecci贸 de Treball de Barcelona, en el sentit de concedir fins el proper dia 6 de Juliol, com a termini m脿xim per tal de que el Banc modifiqui totes les aplicacions que comporten majors dificultats de visi贸.

En aquest sentit, et recordem que si no ho has fet encara, ens facis arribar el detall d'aquelles aplicacions i transaccions que tu utilitzes habitualment i que consideris han de millorar-se.

Seguim treballant, seguirem informant

15 de Juny de 2004

...."............................................
FUNCI脫 (1)
TRANSACCI脫 O APLICACI脫 (2)
DEFECTES OBSERVATS (3)
Enviar a: BBVA Of. 4532 a l'atenci贸 de Francisco Parrilla

(1)Gestor Comercial, Director, etc..
(2) N煤mero de transacci贸 o nom de l'aplicaci贸 que presenta dificultats
(3) Breu descripci贸 de les defici猫ncies observades (lletres molt petites, lentitud de resposta, contrastes inconvenients, etc..)

Veure Comunicat en pdf