Archivado en Comunicats, socio economic

Melodia de seducci贸

No ens deixem seduir pel cant de les sirenes

Ha estat tan llarga i feixuga la travessia pel desert del personal d'aquesta Entitat, ha estat tant l'esfor莽 sense recompensa durant tants anys, que ara un simple got d'aigua ofert per la nova Direcci贸 podria semblar-nos el man谩 del que parla la B铆blia.

I encara que no negarem que despr茅s d聮aquest llarg cam铆 per l'inh貌spit i erm paratge de la indifer猫ncia pel qual ens condu茂a l'antiga Direcci贸, qualsevol oferiment per a calmar la nostra set podria semblar-nos poc menys que la salvaci贸, no 茅s menys cert tamb茅 que dita maniobra podria ser el primer moviment d'una melodia, el prop貌sit final de la qual fos el de seduir-nos amb la intenci贸 d聮atrapar-nos en una xarxa d聮interessos (els de la Direcci贸) que poc o gens tindrien a veure amb els nostres (els del personal).

Certament, per貌, no hem perdut l'esperan莽a que all貌 prom猫s es compleixi, i aix铆 com els nous governs sol路liciten cent dies de 聯rodatge聰, Comissions Obreres creu oport煤 que aquesta Direcci贸 tamb茅 els gaudeixi.

Per貌 els cent dies s'apropen al seu venciment i encara no hem vist plasmat, en una reuni贸 amb tota la representaci贸 laboral, el calendari i la taula de negociaci贸 promesa.

Som conscients que canviar les din脿miques i la manera de pensar i d聮actuar de certs comandaments 茅s complexa, (acostumats com estan a no tenir en compte el que pensa/opina/desitja el personal al seu c脿rrec), per貌 el temps no 茅s infinit. Les expectatives del personal s贸n altes en aquesta nova etapa, i si la cosa no progressa el grau de decepci贸 pot ser alt铆ssim. Per tant, urgeix actuar de manera immediata.

Hem detectat ja signes que ens fan pensar que la dedicaci贸, la total disponibilitat dels empleats i empleades, augmentar脿, cosa que, 貌bviament, ens preocupa. Es comenta, sembla ser, corre el rumor que el personal dels Departaments de l'Oficina Central haurien 聯d聮obrir聰 els seus llocs de treball els dies que siguin festius d聮脿mbit no estatal. 脡s a dir, podr铆em acabar treballant el 26 de desembre o l聮11 de setembre, per a desesperaci贸 d聮uns (els empleats i empleades que veuran redu茂t el seu temps d聮esbarjo) i benefici d聮altres (el d聮alguns comandaments que es penjaran alguna medalleta, per haver aconseguit fet treballar en festiu als seus empleats i empleades)

Ja l'any passat, el mes de desembre, constat脿vem que el personal d'oficines va haver d'assistir a uns cursets (a la tarda) durant un parell de setmanes, que va provocar la protesta de Comissions Obreres davant la Direcci贸, tant per l'inoportunitat de les dates com per la innecess脿ria prolongaci贸 de la jornada.

Prolongaci贸 a la qual hem d'oposar-nos els sindicats de manera ferma. I en aquest sentit, i en aquest tema, no pot haver-hi dubtes sobre quin ha de ser el nostre paper. Anar a la recerca, tots plegats, d聮un posicionament unitari i conjunt, fora la millor manera d聮afrontar aquests problemes amb certes garanties d聮猫xit.

Les empreses m茅s eficients, les que compten amb millor personal directiu, aquelles que creuen, de deb貌, que el seu millor actiu s贸n les persones que en elles treballen, ja s'han plantejat (i posat en pr脿ctica amb excel路lent铆ssims resultats) m猫todes d'efici猫ncia per a millorar els seus resultats, diametralment oposats als que, fins ara, s聮apliquen a casa nostra.

Res, doncs, d聮ampliacions de jornades, res de reducci贸 de drets o exig猫ncies a l'empleat o empleada de torn perqu猫 treballi a temps complet i sense compensacions, sin贸 utilitzant f贸rmules que inclouen una millor i major conciliaci贸 de la vida laboral i familiar, horari flexible per a acomodar-ho a les nostres necessitats (nens que han d'anar a la guarderia, ampliaci贸 de les reduccions de jornada, treball en el domicili, etc), millora substancial de la formaci贸 (a dist脿ncia i en hores de feina), major participaci贸 en les decisions estrat猫giques de l'Entitat (aportaci贸 d'idees, suggeriments, propostes), millores salarials (amb la supressi贸 dels nivells salarials m茅s baixos), desaparici贸 de dobles escales salarials, opci贸 preferencial per a mares i pares que ho sol路licitin una destinaci贸 m茅s propera al seu domicili, beneficis universals per consecuci贸 d'objectius (objectius pactats i discutits amb els treballadors i treballadores), etc, etc.

I 茅s per aquest cam铆 per on haur铆em de continuar la nostra particular travessia. No ens deixem seduir pel cant de sirenes, no sigui que acabem com els companys d聮aventures d聮Ulises, sedu茂ts per l聮harmoniosa melodia del cant de les sirenes, per貌 embogits.

I per acabar, i si ens ho permeteu, una recomanaci贸: no deixeu d'exercir els vostres drets, no renuncieu a all貌 que ja us pertany (vacances, permisos, temps lliure, etc.), no deixeu de recolzar-vos en els vostres representants sindicals, sigueu exigents amb ells, sigueu-ho tamb茅 amb la Direcci贸, i tamb茅 amb vosaltres mateixos: no renuncieu a la vostra vida privada. No deixeu que ning煤 interfereixi en la vostra capacitat d'elecci贸.

Col路laborem, s铆, tots i totes a fer m茅s gran aquesta Entitat, per貌 no a c脿rrec 煤nicament del nostre esfor莽, de la nostra salut, de la nostra llibertat. Tenim tot el dret a rebre la justa compensaci贸 a tant sacrifici, i la Direcci贸 t茅 l'obligaci贸 de compensar-nos-la, de manera generosa i sense m茅s dilacions.

Volem solucions, i no nom茅s ens hem de conformar (els sindicats) aixecant acta de la realitat que vivim, perqu猫 aquesta 茅s de tots i totes coneguda.