Archivado en Comunicats, socio economic

No a les privatitzacions

CCOO defensa la naturalesa juridica de les caixes

En aquests temps de tanta convulsi贸 financera, amb clares intencions per part de certs grups econ貌mics favorables a les privatitzacions de les Caixes, CCOO com a sindicat majoritari del sector estalvi, ha defensat sempre l聮actual naturalesa jur铆dica de les Caixes.

Sent猫ncia del Suprem estimant el recurs de CC.OO.

Contra el Reglament de quotes participatives de les caixes d聮estalvis

El Tribunal Suprem ens ha donat la ra贸, estimant la part fonamental del recurs contenci贸s-administratiu presentat contra el Reglament de Quotes Participatives (R.D. 302/2004), per COMFIA-CC.OO. i cinquanta consellers generals de 15 caixes d聮estalvis, membres de CCOO, representant a empleats i empleades, i a impositors i impositores. (resum de la nostra nota d聮intranet de 17.11.2005)

Els preceptes anul聲lats pel Tribunal Suprem:

-Rebuig del dret de veto dels titulars de quotes contra els 脪rgans de Govern de les entitats.

-Rebuig de la facultat dels part铆cips de quotes d聮impedir l聮amortitzaci贸 anticipada de quotes, la qual cosa suposava un altre veto al poder de decisi贸 dels 脪rgans de Govern de les caixes.

Front als poderosos grups financers, pol铆tics i medi脿tics que   pretenen apropiar-se de les caixes d聮estalvis, mitjan莽ant instruments com les quotes participatives, CCOO es mant茅 ferma en la seva defensa de la naturalesa jur铆dica de les caixes.