Archivado en Comunicats, Salari

Pagues volunt脿ries

CCOO obt茅 un altre triomf als tribunals

El Tribunal Superior de Catalunya ha desestimat el recurs de la Direcci贸 de la Caixa, per la sent猫ncia del Jutjat del Social de Matar贸, que reconeixia el dret a cobrar les dues pagues, conegudes com a volunt脿ries, a dos companys que varen posar una demanda conjunta presentada per Comissions Obreres. La sent猫ncia tamb茅 els reconeixia una indemnitzaci贸 equivalent a l聮import de totes les pagues deixades de cobrar.

Aquesta sent猫ncia t茅, a m茅s, un afegit important:
Estableix que l聮interval entre contractes per establir la continu茂tat o no d聮una relaci贸 laboral pot superar els 20 dies, com fins ara estava establert. En el cas que ens ocupa els dies entre contractes passa dels 30 dies en un dels casos. Q眉esti贸 que CCOO porta treballant i guanyant des de fa temps.

脡s cert que aquesta sent猫ncia pot encara ser recorreguda per part de la Direcci贸 de la Caixa, per貌 veient els antecedents de la sent猫ncia que va guanyar el company Manuel Luna, creiem que seria una tasca est猫ril.

Aix铆, en el cas de les 2 pagues, ja s贸n 3 els companys que han guanyat el dret a cobrar-les.
En el cos de la sent猫ncia, el Tribunal Superior de Catalunya assumeix les argumentacions de l聮Audi猫ncia Nacional i, malgrat creure que no era d聮aplicaci贸 al cas que jutjava, d贸na entendre que l聮actuaci贸 de la Caixa podria ser correcta per al personal entrat a partir de l聮any 1987.

Queden pendents de recurs al Tribunal Suprem els conflictes col聲lectius que per a una aplicaci贸 m茅s general es varen presentar a l聮 Audi猫ncia  Nacional. Com ja sabeu l聮Audi猫ncia va fallar en contra de l聮extensi贸 del dret al personal posterior al moment del pacte de l聮any 1986.

Haurem de continuar esperant que el Tribunal Suprem sigui m茅s procliu als nostres arguments i es pugui reparar la injust铆cia que representa que una bona part de la plantilla no cobri unes pagues per l聮煤nic fet d聮haver entrat en data posterior.