Archivado en Comunicats, Salut Laboral

PRESSI脫 LABORAL - BBVA

Compte amb la Normativa !!!

Com si no tingu茅ssim ja prou problemes amb la disbauxa que est脿 comportant a les Oficines l聮aplicaci贸 del Projecte Clima, el Banc ha decidit ara incorporar un nou element de pressi贸: L聮enduriment de la pol铆tica disciplin脿ria.

Durant tot l聮any 2007, a Catalunya, es van obrir 13 expedients. Aquest any, al mes de Maig, ja hem superat aquesta xifra. I gaireb茅 totes s贸n tipificades com a 聯faltes molt greus聰. Aix铆 doncs, cal recordar algunes q眉estions per tal d聮evitar situacions indesitjables.

• Les normes les estableix, de manera unilateral, la pr貌pia empresa. Per tant les conseq眉猫ncies que la seva aplicaci贸 comporti sobre el nivell de qualitat en l聮atenci贸 a la clientela, son imputables exclusivament al Banc. Si respectar la normativa comporta, posem per cas, un increment de les cues de clients a caixa, aix貌 茅s responsablilitat del Banc i no nostre.
  • Si l聮estricte compliment de les normes provoca un alentiment de l聮operativa, aix貌 no es soluciona prolongant la jornada. Ara m茅s que mai, 茅s important respectar la jornada laboral. Cal que el Banc se n聮adoni de l聮error d聮aquesta pol铆tica irracional de reducci贸 de costos, i suplint la manca de personal fent dos torns de treball no ho aconseguirem pas.
  • Res no justifica que assumim responsabilitats que no ens pertoquen. Excedir-nos en les nostres atribucions, no nom茅s no obtindr脿 cap reconeixement, sin贸 que ens pot costar el lloc de treball.

Els administratius no hem d聮acceptar tasques pr貌pies del grup de t猫cnics. Autoritzar un descobert, encara que sigui del millor client de l聮Oficina, tenir les claus de la sucursal o con猫ixer la combinaci贸 de la caixa forta, no son funcions nostres.

• Com que obeir les ordres dels nostres caps tamb茅 forma part de les nostres obligacions, si considerem que aquestes instruccions col路lisionen amb reglamentaci贸 de nivell superior (Conveni Col路lectiu, Estatut dels treballadors, etc.) o amb les pr貌pies normes del Banc, cal demanar que se聮ns cursin per escrit. Us sorprendr脿 l聮efecte miraculosament disuasori d聮aquesta mesura ben senzilla.  Si tens cap dubte sobre qu猫 est脿s obligat a fer i qu猫 no, consulta聮ns i t聮assessorarem.
  • Quan no acceptem responsabilitats que no ens corresponen, no som nosaltres qui provoquem 聯mal rotllo聰 a l聮Oficina. 脡s qui ens ho proposa qui ho fa.
  • El que abans estava 聯tolerat聰 per qu猫 el principal objectiu del Banc era fer negoci 聯com fos聰, ara que la m脿xima preocupaci贸 茅s l聮increment de la mora, est脿 vigilat i sancionat. El 聯sempre s聮havia fet aix铆聰, ja no 茅s cap justificaci贸, per qu猫 ara les coses ja no son com abans.

En un escenari de contracci贸 econ貌mica com l聮actual, el Banc pret茅n obtenir els mateixos resultats que en anteriors 猫poques d聮expansi贸, i a m茅s, amb menys plantilla. Conscient de la dificultat de quadrar aquesta equaci贸, ha decidit que la soluci贸 estava en injectar m茅s pressi贸 a la plantilla. El tradicional binomi pal/pastanaga, tendeix a convertir-se en un monomi: el pal.

Baixen els incentius (SGA, bonus de refer猫ncia, etc) per una bona part de la plantilla, i s聮incrementen els expedients disciplinaris i les sancions, com a mesura d聮escarni p煤blic i atemoriment.

Et recordem que pots demanar la pres猫ncia de un delegat o delegada sindical en el cas de ser citat per Relacions Laborals, i que en aplicaci贸 de l聮Estatut dels Treballadors si ets objecte d聮un expedient, l聮empresa t茅 l聮obligaci贸 de preguntar-te si est脿s afiliat o afiliada a un Sindicat, per tal de comunicar-ho immediatament i que aquest pugui participar en el proc茅s.

Davant de qualsevol dubte o conflicte en aquest tema, posa聮t en contacte amb els nostres delegats i delegades, o a les adreces que figuren al peu.

02 de Juny de 2008

veure Comunicat en pdf