Archivado en Comunicats

Convenio de seguros - comunciat n√ļm. 4

UNESPA i AMAT: masses negatives

Unes negatives basades en uns arguments que s√≥n repetits una i una altra vegada sense diferenciar el tema que s'estigui tractant, per a tot √©s un mal moment a causa de la ¬ďcrisi¬Ē.

Ahir es va celebrar Plenari de Mesa negociadora per a realitzar balanç sobre els temes tractats en les reunions que els grups de treball han mantingut i en les quals s'han tractat tots els blocs temàtics establerts com sistema de treball en la negociació.

Tal com vàrem manifestar en la Mesa, estem veritablement preocupats amb la marxa de la negociació i sobretot, amb les postures mantingudes durant totes i cadascuna de les reunions per part d'UNESPA i AMAT. Valorem positivament aquests primers contactes en els quals s'han pogut detectar les posicions de les parts i la rellevància per a cadascuna dels elements principals d'aquesta negociació, però lamentablement els avanços són pocs i les negatives patronals són moltes.

Unes negatives basades en uns arguments que s√≥n repetits una i una altra vegada sense diferenciar el tema que s'estigui tractant, per a tot √©s un mal moment a causa de la ¬ďcrisi¬Ē i per a tot no procedeix recollir-ho en el conveni sectorial perqu√® s√≥n temes ja resolts o que s'han de tractar en l'√†mbit de les empreses.  Nosaltres ens preguntem on est√† aquesta ¬ďjoiosa¬Ē crisi en el sector quan els resultats que es publiquen sobre el primer trimestre de 2008 s√≥n d'un creixement constant i de beneficis espectaculars, on si la trobem √©s en les llars dels treballadors i treballadores d'aquest mateix pr√≤sper sector.

A continuaci√≥, us detallem les q√ľestions tractades en cadascun dels blocs i les postures mantingudes per cadascuna de les parts al respecte:
  •  Vig√®ncia: les patronals es mantenen en el seu desig de vig√®ncia √†mplia, mentre que els sindicats comencem a dubtar que els resultats finals ens ho permetin.

• Classificaci√≥ i Carrera Professional: la representaci√≥ empresarial segueix sense veure problema en el sistema actual fent per tant cas om√≠s a les nombroses consultes rebudes en Comissi√≥ Mixta durant els √ļltims quatre anys i que constaten la necessitat d'una major i millor definici√≥ dels Nivells Retributius. Tampoc volen anar m√©s enll√† en l'establiment de criteris o en l'impuls de carreres professionals en les empreses ni a sobrepassar la legislaci√≥ en mat√®ria de Formaci√≥. A canvi, aix√≤ s√≠, insisteixen en la seva imperiosa necessitat de ¬ďcercar una soluci√≥¬Ē a les distorsions que provoca l'actual Concurs- Oposici√≥. Quant a la no absorci√≥ ni compensaci√≥ del Complement per Experi√®ncia amb el canvi de grup, les patronals han adm√®s que el sistema propicia l'autofinan√ßament del treballador de la seva promoci√≥ al Grup I, per√≤ encara aix√≠ es mantenen en no modificarho.

•  Retribucions: accepten la revisi√≥ salarial a IPC real pel que admeten la conveni√®ncia d'assegurar la no p√®rdua del poder adquisitiu, per√≤ a partir d'aqu√≠, tot √©s prud√®ncia i manteniment del que hi ha, sense cap millora. Per suposat no volen ni escoltar parlar de Retribuci√≥ Variable, encara que hem insistit que el nostre √ļnic prop√≤sit √©s impulsar la agrupaci√≥ d¬íassegurances seva negociaci√≥ en l'√†mbit de les empreses. Precisament √©s aquest un dels arguments que ells mateixos utilitzen per a negar-nos altres temes i en canvi per a aquest cas, no els val.

•   Temps de Treball: UNESPA i AMAT insisteixen que la jornada s'ajusta a les necessitats del sector i en qu√® ho deixem, una altra vegada, a l'√†mbit de les empreses, pel que no volen reducci√≥ alguna del c√≤mput anual. La realitat √©s que en els dos √ļltims convenis no s'ha redu√Įt i s√≠ s'ha fet en l'√†mbit de les empreses pel que per a nosaltres seguir√† sent un element clau per a aquest conveni. En canvi, s√≠ insisteixen a reivindicar una soluci√≥ des del sector per a les necessitats hor√†ries comercials de les empreses. En Permisos i Exced√®ncies s√≠ existeixen l√≠nies d'aproximaci√≥, podent millorar algun perm√≠s per a ajustar distorsions, igualant casu√≠stiques en exced√®ncies, admetent la proporcionalitat del perm√≠s de lact√†ncia per a parts m√ļltiples o analitzant la inclusi√≥ d'alguna llic√®ncia no retribu√Įda. Sense dubte, valorem aquests avan√ßos per√≤ els considerem encara insuficients.

•   Igualtat d'Oportunitats i Conciliaci√≥: en aquesta reuni√≥ s¬íha avan√ßat poc ja que les q√ľestions que estan disposats a recollir s√≥n pr√†cticament les que ja estableix la llei. No entenem aquesta por i exc√©s de prud√®ncia pel que fa a la Llei d'Igualtat i menys encara per a un sector que sempre ha destacat per ser atrevit i nou en aquesta mat√®ria.

•   Drets Sindicals i de Representaci√≥: si b√© manifesten la seva conformitat amb el positiu de la professionalitzaci√≥ en les empreses de l'activitat sindical, es contradiuen quan es neguen a establir els mecanismes necessaris perqu√® aix√≤ sigui possible (borsa d'hores, eliminaci√≥ Comit√®s Intercentres, etc). L'avan√ß en aquesta mat√®ria √©s, pel moment, el reconeixement que ens d√≥na la sent√®ncia del TC per a l'√ļs del sindicat del correu electr√≤nic.

√Čs hora de donar-nos un temps per a reflexionar sobre les nostres postures abans de continuar amb les negociacions, per a aix√≤, des de COMFIA-CCOO hem insistit en l'esfor√ß que haurien de realitzar les patronals per a possibilitar l'avan√ß aix√≠ que esperem que a finals de maig puguem tornar a reprendre les reunions amb major predisposici√≥ d'avan√ßar per totes les parts.

COMFIA-CCOO Assegurances