Un estudi de CCOO constata que 7 de cada 10 cambreres de pisos consumeixen fàrmacs de manera habitual per pal·liar el dolor muscular

CCOO presenta a Barcelona i Vilaseca l'estudi i projecte sobre el consum de fàrmacs entre les cambreres de pisos

Llits i matalassos cada vegada més grans, carros molt pesats que han de desplaçar sobre moqueta, una mitjana de 20-25 habitacions per jornada, absència de descansos... Aquestes són les condicions en les quals desenvolupen el seu treball diàriament les cambreres de pisos, un col·lectiu que, per aquestes circumstàncies, presenta un elevat consum de fàrmacs i psicofàrmacs per pal·liar els seus dolors musculars i rebaixar el seu nivell d'ansietat.

CCOO signa l¬īacord laboral on les persones repartidores de menjar a domicili passin a ser considerades personal laboral dels convenis d¬īhostaleria

El 29 de març es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE núm. 76) l'ampliació de l'Acord Laboral Estatal d'Hostaleria (ALEH) fins al 31 de desembre de 2020, subscrit per les patronals FEHR i CEAT i els sindicats CCOO Serveis i FeSMC-UGT, on les persones repartidores de menjar a domicili, incloses les de plataformes digitals, passen a ser considerats personal laboral del sector d’hostaleria entre altres millores. A partir d'ara, CCOO treballarà perquè la seva categoria professional, el seu salari i les seves funcions seran regulades segons els convenis sectorials que els corresponguin.

Convocatòria de roda de premsa i jornades a Barcelona i Tarragona

Jornada "La salut laboral de les cambreres de pis"

BARCELONA, 1 d'abril, Jornada 11h i roda de premsa 10.30 hores CCOO Via Laietana, 16, 4a planta sala n√ļm. 42

TARRAGONA, 2 d'abril, Roda de premsa 12.30 hores a CCOO de Tarragona - C/August 48, 2a planta Tarragona Jornada a les 16.30 hores al Centre C√≠vic del Colom√≠ - c/ Tarragona, 22 VILA-SECA (Tarragona)

Info SALUT LABORAL 03/19

Informaci√≥ d'inter√®s sindical:

• Toxicitat Tickets compra: orientacions per a l?actuaci√≥ sindical
  • Psicosocials: Pautes per l?acci√≥ sindical
  • Conting√®ncies comuns: supressi√≥ del r√®gim col¬∑laboraci√≥ de les Empreses en la gesti√≥ del de la Seguretat Social
  • Se susp√®n el Bonus per baixa sinistralitat en les empreses, fins a la seva revisi√≥ en 2019.
  • CAMPANYES CCOO: Reconeixement MALALTIES PROFESSIONALS en les cambreres de pisos Els teus DRETS, la millor MEDICINA - Tus DERECHOS, la mejor MEDICINA Campanya CONSUM DE F√ÄRMACS en cambreres de pis per pal¬∑liar el dolor

V√ćDEOS #8MCadaDia #EnsPlantem

#8M d'empreses de Serveis #8M a Barcelona

#8MCadaDia #EnsPlantem @ccoo_serveiscat 8 de mar√ß

PROU bretxes
PROU violències
PROU desigualtats

CCOO signa un primer protocol d'atenció de les persones treballadores víctimes de violència de gènere a ARCASA empresa de restauració col·lectiva

La Federació de Serveis de CCOO de Catalunya ens felicitem d'haver impulsat, acordat i signat aquest primer protocol en el sector de la restauració col·lectiva, d'atenció a les persones víctimes de violència de gènere. CCOO impulsarà la seva aplicació a ARCASA esperant poder extendre aquestes mesures en altres empreses del sector per a la defensa i millora dels drets laborals de les víctimes de violència de gènere, contribuint així en l'eradicació de la violència de gènere i garantint l'exercici dels drets laborals d'aquestes persones.