Archivado en Salario, Convocatorias

CCOO convoca vaga a les representacions diplomàtiques del Brasil a Espanya

Els treballadors i treballadores locals de l'Ambaixada del Brasil a Madrid i dels Consolats de Madrid i Barcelona han decidit anar a la vaga parcial per al proper 25 d'abril després de diverses sol·licituds de revisió salarial no respostes, i després de més de 10 anys sense reajustament salarial, convocatòria que coincideix amb la visita oficial que el president Lula realitzarà a la capital d'Espanya.

- - - - -

CCOO convoca huelga en las representaciones diplomáticas de Brasil en España

Los trabajadores y trabajadoras locales de la Embajada de Brasil en Madrid y de los Consulados de Madrid y Barcelona, han decidido ir a la huelga parcial para el próximo 25 de abril tras varias solicitudes de revisión salarial no respondidas, y tras más de 10 años sin reajuste salarial, convocatoria que coincide con la visita oficial que el Presidente Lula realizará a la capital de España.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

pdf print pmail

El personal laboral local dels tres llocs de l'Itamaraty a Espanya, informen que faran una aturada parcial el proper 25 d'abril emparats per CCOO i segons marca la legislació laboral vigent a Espanya.

La reivindicació és un reajustament salarial del 30% per compensar la pèrdua de poder adquisitiu que estan suportant els darrers anys a causa de l'elevada taxa d'inflació registrada a Espanya, especialment en productes i serveis bàsics com energia elèctrica, gas, habitatge, alimentació, tèxtil entre d'altres. Els reajustaments salarials aplicats fins ara no han estat suficients per mantenir el poder adquisitiu dels treballadors, cosa que ha comportat que tinguin serioses dificultats per poder afrontar tots els pagaments mensuals.

El Ministeri de Relacions Exteriors del Brasil podria aplicar reajustaments addicionals als ja fixats per les lleis dels treballadors, dins del conveni col·lectiu d'oficines i despatxos d'aplicació, ajudant en gran mesura d'aquesta manera a mitigar la pèrdua de salari. la darrera vegada que es va adoptar aquesta mesura, va ser ja fa més d'11 anys. Després de tant de temps, la situació s'ha tornat crítica. Madrid i Barcelona figuren dins de la llista de les 10 ciutats més cares d'Europa, tot i això, els contractats locals realitzant les mateixes funcions que els seus col·legues europeus, reben salaris inferiors.

La sol·licitud de reajustament salarial va ser presentada pels funcionaris locals el passat mes de març de 2022. Posteriorment va ser sol·licitada novament a l'octubre de 2022. En cap de les dues ocasions s'ha rebut cap resposta per part de l'Itamaraty, cosa que ha generat un clima de frustració i sentiment d’abandonament dels treballadors.

Amb l'objectiu de donar visibilitat, i després d'un any esperant resposta, es convoca una aturada parcial per al proper 25 d'abril coincidint amb la visita oficial que el president Lula realitzarà a la capital d'Espanya.

CCOO convoca huelga en las representaciones diplomáticas de Brasil en España

El personal laboral local de los tres puestos del Itamaraty en España, informan que realizarán un paro parcial el próximo 25 de abril amparados por CCOO y según marca la legislación laboral vigente en España.

La reivindicación es un reajuste salarial del 30% para compensar la pérdida de poder adquisitivo que vienen soportando los últimos años debido a la elevada tasa de inflación registrada en España, especialmente en productos y servicios básicos tales como energía eléctrica, gas, vivienda, alimentación, textil entre otros. Los reajustes salariales aplicados hasta la fecha no han sido suficientes para mantener el poder adquisitivo de los trabajadores, lo que ha conllevado a que tengan serias dificultades para poder afrontar todos sus pagos mensuales.

El Ministerio de Relaciones Exteriores de Brasil podría aplicar reajustes adicionales a los ya fijados por las leyes de los trabajadores, dentro del convenio colectivo de oficinas y despachos de aplicación, ayudando en gran medida de esta forma a mitigar la pérdida de salario, sin embargo, la última vez que se adoptó esta medida, fue hace ya más de 11 años. Después de tanto tiempo, la situación se ha vuelto crítica. Madrid y Barcelona figuran dentro de la lista de las 10 ciudades más caras de Europa, sin embargo, los contratados locales realizando las mismas funciones que sus colegas europeos, reciben salarios inferiores.

La solicitud de reajuste salarial fue presentada por los funcionarios locales el pasado mes de marzo de 2022. Posteriormente fue solicitada nuevamente en octubre de 2022. En ninguna de las dos ocasiones se ha recibido respuesta alguna por parte del Itamaraty, lo que ha generado un clima de frustración y sentimiento de abandono de los trabajadores.

Con el objetivo de dar visibilidad, y tras más de un año esperando respuesta, se convoca un paro parcial para el próximo 25 de abril coincidiendo con la visita oficial que el Presidente Lula realizará a la capital de España.

Infórmate

Síguenos en Telegram