Archivado en Convenios Colectivos

Conveni col lectiu per a empreses de mediació d'assegurances privades

Publicat en el Butlletí oficial de l’Estat (BOE) amb data 15/11/2023 el Conveni col·lectiu d'àmbit estatal per a les empreses de mediació d'assegurances privades per al període 2023-2026.

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

El contingut essencial d'aquest conveni, que entra en vigor amb la seua publicació, es resumeix en:

• Es redueix la jornada màxima anual a 1.720 hores (reducció 8 hores).
  • S'incrementa un dia més de vacances, total 25 dies laborables.
  • S'afigen dies addicionals de vacances acumulatius per antiguitat en l'empresa:
    • Als 20 anys d'antiguitat 1 dia més.
    • Als 30 anys d'antiguitat 1 dia més.
  • Increment salarial:

** L'any 2026 les empreses destinaran l’1,25 % per a incrementar la taula salarial i un 1,50 % s'aportarà a una assegurança d'aportació definida a la qual successivament les empreses hauran d'aportar anualment aquest percentatge sobre el salari base de l'any anterior, tal com consta quantificat en la taula salarial del Conveni col·lectiu sota l'epígraf «còmput anual x 14» i que substituirà l'actual “Premi de Jubilació”.

Es manté la taula d'increment salarial variable per a cada any de vigència del Conveni.

S'incorpora a la taula salarial de 2023 el vigent salari mínim interprofessional (SMI) com a salari del subgrup VI nivell 9: 15.120 euros/any.

• Dietes i despeses de locomoció. Queden establides finalment de la manera següent:

• Regulació del teletreball: es regula conforme a la Llei 10/2021 de treball a distància. S'estableix una compensació de despeses d'1 euro diari per cada dia efectiu de teletreball, aquesta compensació serà revaloritzable anualment en el mateix percentatge que les taules salarials.
  • S'incorporen nous articles sobre el dret a la desconnexió digital i drets digitals.
  • Es millora el capítol de política d'igualtat, se separa el Protocol contra l'assetjament laboral o assetjament psicològic (Salut Laboral) del Protocol contra l'assetjament sexual o per raó de sexe (Igualtat).
  • Es millora la regulació per a la protecció a les víctimes de violència de gènere i violència sexual.
  • S'incorpora el compromís de les parts per a l'estudi i adaptació de la classificació professional durant la vigència del Conveni col·lectiu.
  • Duració: Des d'1 de gener de 2023 fins a 31 de desembre de 2026, amb les excepcions i efectes específics que estableixen per a determinades matèries les corresponents normes i disposicions transitòries.
  • Vigència: Aquest conveni entrarà en vigor als 20 dies de la seua publicació en el «Butlletí oficial de l’Estat», i mantindrà la seua vigència general fins al 31 de desembre de 2026, excepte en aquelles matèries per a les quals es dispose una vigència diferent.
    Els seus efectes econòmics, a excepció dels conceptes inclosos en la secció 2a del capítol VIII d'aquest conveni, les taules salarials i del que expressament així s'indique, es retrotrauran a l'1 de gener de 2023.
  • Anteriors:

• 2019-2022 - Vegeu text BOE del Conveni col·lectiu d’àmbit estatal per a les empreses de mediació d’assegurances privades
  • 2016-2018 - Vegeu text BOE del Conveni col·lectiu d’àmbit estatal per a les empreses de mediació d’assegurances privades