Arxivat a Comunicados, Negociacion Colectiva, Huelga, Condiciones de trabajo

CCOO ajorna la vaga dels supermercats de GLOVO prevista pels dels dies 3, 4 i 5 de setembre

S’ajorna la vaga per donar oportunitat a l’espai de negociació que s’ha obert amb l’empresa després de l’èxit de la vaga del passat cap de setmana i es manté de moment la convocatòria de vaga pels propers 10, 11 i 12 de setembre.

- - - - - - - -

CCOO aplaza la huelga de los supermercados de Glovo prevista para los días 3, 4 y 5 de setiembre

Se aplaza la huelga para dar oportunidad al espacio de negociación que se ha abierto con la empresa tras el éxito de la huelga del pasado fin de semana y se mantiene de momento la convocatoria de los días 10, 11 y 12 de setiembre.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) , s.Comerç (Sectorial de Comerç CCOO Serveis Catalunya) , s.hostaleria (Sectorial d'Hostaleria CCOO Serveis Catalunya) ,

La huelga del pasado fin de semana fue un éxito sin precedentes en una empresa de reparto de plataforma digital y ha obligado a la empresa a negociar las condiciones laborales de los trabajadores y trabajadoras.

La huelga convocada por CCOO de Catalunya a los supermercados de Glovo el pasado fin de semana fue un éxito sin precedentes que ha llevado a la empresa a empezar a mover ficha y ya está proponiendo contratos indefinidos a algunos trabajadores y se ha puesto en contacto con CCOO para abrir negociaciones, lo que abre un escenario nuevo en el que hay que dar una oportunidad y que hay que explorar.

Ante esta nueva situación, CCOO ha propuesto aplazar la huelga de los días, 3, 4 y 5 de septiembre en los supermercados de Glovo, manteniendo la que está convocada los días 10, 11 y 12 de septiembre.

La empresa no se esperaba que los trabajadores y trabajadoras de sus supermercados, acompañados por CCOO, fueran capaces de conseguir que Glovo cerrara la APP y no salieran pedidos durante todo el fin de semana. Esta ha sido la primera huelga convocada legalmente y que ha tenido lugar en una empresa de reparto de plataforma digital en Europa, con un éxito indiscutible. La valentía y el compromiso del colectivo de trabajadores y trabajadoras de supermercados, conjuntamente con la implicación de CCOO, han conseguido trasladar a la opinión pública la información de las condiciones laborales inadmisibles con las que trabaja este colectivo.

Al mismo tiempo, CCOO ha ampliado denuncia a Inspección de Trabajo contra Glovo por cesión ilegal de trabajadores, con otras denuncias por el incumplimiento del Salario Mínimo Interprofesional, de la Ley de Prevención de Riesgos Laborales y la vulneración del derecho fundamental de huelga.

Habrá que esperar al resultado de las negociaciones con la empresa y las propuestas que ésta ponga sobre la mesa para valorar el mantenimiento o no de la convocatoria de huelga.

- - - - - - -

La vaga convocada per CCOO de Catalunya als supermercats de Glovo el passat cap de setmana va ser un èxit sense precedents que ha portat a l’empresa a començar a moure fitxa i ja està proposant contractes indefinits a alguns treballadors i s’ha posat en contacte amb CCOO per obrir negociacions, fet que obre un escenari nou al que cal donar una oportunitat i que cal explorar.

Davant aquesta nova situació, CCOO ha proposat ajornar la vaga dels dies, 3, 4 i 5 de setembre als supermercats de Glovo, mantenint la que està convocada els dies 10, 11 i 12 de setembre.

L’empresa no s’esperava que els treballadors i treballadores dels seus supermercats, acompanyats per CCOO, fossin capaços d’aconseguir que Glovo tanqués l’APP i no sortissin comandes durant tot el cap de setmana. Aquesta ha estat la primera vaga convocada legalment i que ha tingut lloc en una empresa de repartiment de plataforma digital a Europa, amb un èxit indiscutible. La valentia i el compromís del col·lectiu de treballadors i treballadores de supermercats, conjuntament amb la implicació de CCOO, han aconseguit traslladar a l’opinió pública la informació de les condicions laborals inadmissibles amb les que treballa aquest col·lectiu.

Al mateix temps, CCOO ha ampliat la denuncia a Inspecció de Treball contra Glovo per cessió il·legal de treballadors, amb altres denúncies per l’incompliment del Salari Mínim Interprofessional, de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals i la vulneració del dret fonamental de vaga.

Caldrà esperar al resultat de les negociacions amb l’empresa i les propostes que aquesta posi sobre la taula per valorar el manteniment o no de la convocatòria de vaga.

CCOO de Catalunya

Artículos más leídos hoy

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més