Arquivado en Comunicats, Campanyes, Previsio Social, Salari

RECONEIXEMENT DE DRETS - reclamació de complement per les pensions amb accés posterior al 01-01-2016

RECONEGUTS PER EUROPA ELS DRETS A COBRAR A ESPANYA PENSIONS SUPERIORS TANT PER MATERNITAT COM PER PATERNITAT

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) , s.financer (Sector Financer CCOO Serveis Catalunya) ,

pdf print pmail

El Tribunal Superior de Justícia de les Comunitats Europees ha resolt en sentència ferma, en virtut del principi d'igualtat de tracte entre homes i dones, interpretar que des del 2 de gener de 2016, com es va establir en l'article 60 de la Llei general de la Seguretat Social, tant les dones com els homes amb fills tenen dret a:

a partir de 2 naixements un increment del 5 % en la seva pensió, tres fills 10 % i 4 fills 15 %.

Fins a la sentència la Seguretat Social Espanyola només li reconeixia el dret a les dones, denegant-lo als homes.

La sentència europea dóna l'oportunitat de que els homes progenitors o adoptants (parelles homosexuals masculines, famílies monoparentals per decisió o mort) en les mateixes circumstàncies que les dones beneficiàries, puguin reclamar davant la Seguretat Social el reconeixement d'aquest complement a les pensions de jubilació, viduïtat i incapacitat permanent i l'abonament dels endarreriments de la data de concessió de la jubilació.

És requisit necessari que el fet causant (accés a la pensió) s'ha d'haver produït a partir de l'1 de gener del 2016.

Es tracta, perquè us pagui la Seguretat Social, d'iniciar un procediment llarg, gratuït per als afiliats i afiliades a CCOO, i que, possiblement, meritarà endarreriments de la quantitat augmentada en la pensió que es cobra des del principi del cobrament de la mateixa fins la data de reconeixement de l'augment.

El Ministeri, a qui Europa estreny perquè compleixi la Sentència, en qualsevol moment pot canviar la llei, i és millor tenir presentada la sol·licitud abans, perquè no sabem quin canvi pensen fer i les conseqüències que pugui tenir.

Per als qui vulguin iniciar aquest procés hem desenvolupat un model de sol·licitud que s’hauria, donada la situació de pandèmia sanitària, de presentar a les oficines de correus i remetre-ho a la Seguretat Social per "correu administratiu" (2 còpies i sobre). Tant el model com la cita prèvia de comprovació de documentació personalitzada a efectuar personalment al sindicat, cal demanar-la al correu electrònic (reclamatucincoporcientoya@gmail.com)

Després de les consultes rebudes de l’afiliació hem decidit remetre aquesta informació a tot el col·lectiu de la nostra Federació per a la seva informació i conseqüent decisió sobre si tenint dret, a exercir-ho o no.

En la mateixa línia que a l'abril del 2019 vam iniciar el procés de la reclamació per cotitzacions a les mutualitats Laboral anteriors 01/01/1979 i que està en part solucionat amb la resolució del TEAC de data 01/07/2020 per a les cotitzacions anteriors a l'01/01/1967 i esperant els recursos posteriors per a la seva millora.

Durant les properes setmanes hem habilitat els 4 dijous (primer el 28 de gener) per a consultes, de 9,30 a 13,30 hores sempre amb cita prèvia, a través del correu indicat on se us facilitarà l'imprès en Word, així com la documentació necessària que un cop repassada per assessors sindicals, s'ha de trametre directament per vosaltres a la Seguretat Social a través de correus. Farem un seguiment individualitzat de les respostes des del propi Sindicat.

gener 2021

Infórmate

CCOO Servizos é un sindicato, é Comisións Obreiras nos sectores de Comercio, Financeiro, administrativo, das TIC, Hostalería, Telemarketing, Oficinas, Turismo... Leer más

Síguenos en Telegram