Archivado en Comunicats

Comunicat Caixa Tarragona

EL GARROT I LA PASTANAGA

Mai no han estat bones les presses i l聮obscurantisme en les decisions comercials de qualsevol organitzaci贸 empresarial, i, en el cas concret que ens afecta: la nostra Caixa, ens trobem en aquesta circumst脿ncia.

Ens apliquen un model de vendes que en diuen 聯carteritzaci贸 聯, basat en 2 normatives generals: una amb data 04-04-07 (modificada ja un cop) de 44 fulls i un altra de m茅s recent amb data 08-01-08 de 14 fulls. Ambdues, molt feixugues de llegir i m茅s encara d聮entendre. En cap cas, el model ha estat ni dialogat ni consensuat amb ning煤. 脡s d聮implantaci贸 totalment unilateral: 聯ells s聮ho fan tot solets聰.

El manual que s聮estudia a les escoles superiors d聮empresarials diu que tot canvi en el model comercial d聮una empresa ha de tenir el m脿xim consens perqu猫 doni bons resultats, i que aquest ha de ser implementat de manera que hi hagi temps perqu猫 sigui interioritzat i assumit per tota l聮organitzaci贸; en cas contrari, est脿 abocat, de sortida, al frac脿s.

Doncs b茅, a la nostra Caixa no es compleix cap d聮aquests requisits i, a m茅s a m茅s, ens plantegen 聴de sobte al mes de gener聴 un nou sistema d聮incentius, com no podia ser d聮una altra manera de forma unilateral, ni dialogat ni consensuat amb cap inst脿ncia de la plantilla. Per descomptat, sense coneixement per part de la representaci贸 laboral pertinent perqu猫 pugui efectuar-ne el preceptiu dictamen.

脡s un sistema basat en l聮obscurantisme i la total subjectivitat, i, a sobre, fet amb presses, per fer signar a tota la plantilla uns fulls el contingut dels quals desconeixem i que comporten o poden comportar conseq眉猫ncies en un futur.

Per qu猫 fins ara els objectius arribaven per llistat o fast mail i ara cal signar un paper?

Per qu猫 els incentius no s贸n p煤blics i transparents?

Hi ha empleats de 1a i de 2a? Nom茅s els oferiran a aquells que estan disposats a fer hores en detriment del marc general del Conveni?

Ens posaran una pastanaga davant que, a priori, ja saben que no es pot aconseguir?

Fins que no aclarim tots els extrems recomanem que no sesignin els fulls  de canvi d聮incentius.

Tarragona, 18 de gener de 2008

Veure en PDF