Archivado en Convenis Col·lectius

Temps de solucions

Conveni. Comunicat 10

En el nostre anterior comunicat de Conveni d√®iem que la patronal ACARL es prenia un ¬ďtemps mort¬Ē. Doncs b√©, aquest ja ha concl√≤s. El pr√≤xim dia 26 de setembre est√† prevista la represa formal de les negociacions, i ja √©s hora d'arribar a solucions.

Fins ara ACARL s'ha limitat a afirmar que la plataforma sindical conjunta √©s econ√≤micament inabordable, sense fer p√ļblica, per la seva banda, la concreci√≥ de quines s√≥n les mat√®ries que volguessin acordar, m√©s enll√† d'una gen√®rica demanda de flexibilitat.

Aix√≤ es deu, sens dubte, a que les seves pretensions inicials s'han centrat a desregular, que no flexibilitzar, salaris, jornada i mobilitat. Conscients, com s√≥n, del rebuig sindical ferm i unitari a les seves propostes, han desistit de gran part de les seves inicials intencions, instal¬ēlant-se malenconiosament (*) en un ¬ďimpasse¬Ē, que COMFIA-CCOO estem decidits a trencar.

Els resultats econ√≤mics passats justifiquen les propostes que hem fet. La patronal, parafrasejant el fam√≥s aforisme financer, addueix que ¬ďresultats passats no garanteixen resultats futurs¬Ē. No obstant aix√≤, o ara s'inverteix en les plantilles, el recurs m√©s propi de les entitats, o segur que el futur s√≠ ser√† m√©s fosc.

√Čs temps de decidir i d'acordar. √Čs la responsabilitat i l'obligaci√≥ d'ambdues parts, per√≤ √©s, sobretot, la nostra determinaci√≥. La pr√≤xima ronda de negociaci√≥ ha de substanciar ja un Conveni Col¬ēlectiu. De no ser aix√≠, COMFIA-CCOO proposarem a la resta de sindicats coordinar les accions necess√†ries perqu√® el conjunt dels treballadors i treballadores acabem per ¬ďconv√®ncer¬Ē a la patronal ACARL.

(*) Malenconia 1. f. Tristesa vaga, profunda, assossegada i permanent, nascuda de causes físiques o morals, que fa que no trobi qui la pateix gust ni diversió en no-res.