Archivado en Comunicats, Salari

Nou pla d'incentius?

La Direcci贸 pret茅n introdu茂r canvis pel que fa al tema de la consecuci贸 d'incentius

La Direcci贸 pret茅n introduir un canvi substancial pel que fa al tema de la consecuci贸 d聮objectius i dels incentius pel seu assoliment entre el personal d聮oficines.
Pel que sabem, una s猫rie d聮oficines (grans) serviran com a banc de proves.
Es tractaria de 聯carteritzar聰 els clients, repartint-se la cartera entre el Delegat/da i l聮Interventor/a (en principi). Aquest 煤ltim assumiria (li farien assumir, m茅s aviat) una cartera (es parla de 40 贸 50 clients). Dels resultats obtinguts amb aquest clients (targetes, assegurances, tpvs, etc.) l聮Interventor/a rebria un incentiu, encara per determinar.
Dels altres empleats que hi poguessin formar part de l聮oficina no se聮n parla.
Tot aix貌 t茅 una import脿ncia cabdal pel que fa a les nostres condicions de treball. Per a CCOO, aquests canvis (i els que vindran) suposen una modificaci贸 substancial de les condicions de treball.
D聮entrada, l聮Interventor/a, a banda de fer la feina que li es pr貌pia, de control de l聮oficina, i de totes les que se聮n deriven de la pr貌pia activitat financera, afegir脿 a la seva atape茂da agenda un volum important de feina extra. A canvi rebr脿, com sempre passa en aquesta entitat, res en concret, nom茅s fum. Al menys aix貌 茅s el que ens temem.
En altres Caixes, la majoria, el tema dels incentius ha estat presentat al Comit猫 d聮Empresa, amb el qual s聮han arribat a signar pactes que regulen aquestes situacions.
En aquest sentit, l聮Article 64 del Estatut dels Treballadors, en un dels seus apartats, el que parla de les compet猫ncies del Comit猫 d聮Empresa, recull l聮obligaci贸 de l聮 empresari d聮informar sobre la implantaci贸 o revisi贸 de sistemes d聮organitzaci贸 i control del treball, aix铆 com de l聮estudi de temps, establiment de sistemes de primes o incentius i valoraci贸 de llocs de treball. Per la qual cosa, d聮entrada, des del Comit猫 d聮Empresa s聮haur脿 de demanar aquesta informaci贸.
Per nosaltres, les regles del joc canvien, i com a representants dels treballadors hem d聮intervenir, intentant arribar a un acord benefici贸s, clar i transparent per tots els empleats de la nostra Instituci贸. No diem res de nou, 茅s el que es fa en totes les Caixes.
Dit aix貌, pensem, que si aquest 茅s l聮invent, no anirem b茅. Perqu猫, en primer lloc, el que necessitem 茅s m茅s personal a les oficines, (com es pret茅n expandir a tota la xarxa d聮oficines aquests criteris de carteritzaci贸, si moltes de les nostres oficines
nom茅s tenen dos empleats?) Quantes hores hauran de dedicar (per tant perllongar la jornada encara m茅s) els encarregats de portar a terme la tasca assignada?
Qu猫 passa amb la resta de personal de les oficines?
Siguem seriosos senyors, perqu猫 vost猫s saben que els seus pressupostos no s贸n ni objectius ni coherents (els van variant al llarg de l聮any segons els hi sembla), s贸n desorbitats i capritxosos.
Per altra banda, des de CCOO apostem, no per una divisi贸 del treball en la qual cadasc煤 t茅 una parcel聲la que s聮ha de manegar ell sol i per la qual rep una compensaci贸 determinada, sin贸 pel treball en equip. El treball en equip significa, entre altres moltes coses, per貌 principalment, compartir els objectius per貌 tamb茅 els seus beneficis, i no sembla que la Direcci贸 encamini els seus plans en aquest sentit. Mal fet.
S聮ha d聮obrir un debat, doncs, en el qu猫 tots hi puguem participar; hem d聮intentar establir unes regles del joc clares i concretes, no podem continuar amb aquestes indefinicions marca de la casa. Si tots i totes hem de tirar del carro, hem de rebre les justes compensacions, i la Direcci贸 esdev茅 obligada a no fer distincions.
Emplacem des d聮aqu铆 a totes les parts implicades per debatre el model a establir d聮incentius i primes, de pressupostos i objectius. Nom茅s aix铆 aconseguirem 聯retenir聰 els empleats que marxen decebuts pels pocs est铆muls que tenen en aquesta Entitat.
Si la Direcci贸 no acontenta al personal, de veritat, i tenint en compte els temps que s聮apropen (no gaire optimistes), no ens estranyar脿 que, molt aviat, els n煤meros no quadrin.
Matar贸, 7 de setembre 2007