Archivado en Comunicats

Telem脿rqueting: COMFIA-CCOO i FES-UGT arribem a un preacord per a signar el IV Conveni

Era fonamental un conveni que recoll铆s el comprom铆s per part de la patronal d'avan莽ar cap a una professionalitzaci贸 i que ens permeti competir en el nostre pa铆s en servei de qualitat i no de quantitat i baixos salaris. 22-11-2007.

Els dos sindicats majoritaris del sector de telem脿rqueting (COMFIA-CCOO i FES-UGT) hem arribat a un preacord amb la patronal ACcE per a signar el IV conveni sectorial. Aquesta signatura ha de ser confirmada en els 貌rgans interns de cadascuna de les organitzacions signants del conveni per a la seva aprovaci贸, esperant poder tancar-lo abans del proper Nadal.

Aquest preacord vindr脿 a plasmar el fruit del treball de gaireb茅 un any de negociaci贸, on els sindicats majoritaris hem realitzat una vegada m茅s un exercici de responsabilitat atenent tant a les circumst脿ncies que envolten actualment el sector (deslocalitzaci贸) com a la nostra clara intenci贸 de seguir aconseguint avan莽os que ens permetin als treballadors i les treballadores anar dignificant i posar en valor el nostre treball.

Per a nosaltres era fonamental un conveni que recoll铆s el comprom铆s per part de la patronal d'avan莽ar cap a una professionalitzaci贸 i que ens permeti competir en el nostre pa铆s en servei de qualitat i no de quantitat i baixos salaris.

Aquest conveni ens ajuda a treballar per a una carrera professional i l'establiment d'una promoci贸 inexistent fins al moment, a trav茅s d'una comissi贸 de classificaci贸 professional, on es redefineixin les categories professionals i la formaci贸; amb la contractaci贸 d'una consultora independent triada entre patronal i sindicats experta en aquest 脿mbit. Es creen dues categories que en el III Conveni no es reconeixien, que s贸n el FORMADOR i l'AGENT DE QUALITAT (Quality), equiparant el seu salari al d'un coordinador.

Aquest conveni tamb茅 ens permetr脿, altra vegada, millorar el nostre poder adquisitiu, incrementat les nostres retribucions per sobre de la inflaci贸, fins i tot en aquests moments que ha augmentat de manera ostensible, avan莽at en els 10 primers dies del mes de gener un 3% a compte de conveni, amb els endarreriments des del 1 del gener 2007.

Com no, incloure altres aspectes importants com s贸n les millores introdu茂des en l'脿mbit de la igualtat i conciliaci贸 familiar, podent deixar a elecci贸 de la mare l'acumulaci贸 de l'hora de lact脿ncia en 15 dies.

Per a FES-UGT i COMFIA-CCOO ens sembla fonamental valorar positivament el preacord d'aquest conveni tant pel context econ貌mic que travessa el sector, amb la fugida a nous mercats, com per no haver suposat cap cost, ni econ貌mic, ni de modificaci贸 de condicions respecte a les quals ja hav铆em aconseguit fins a ara.

Aquests s贸n els aspectes m茅s destacables d'aquest conveni:

Pujada salarial:

* 2007.- IPC real amb car脿cter retroactiu des del 01.01.2007 (A compte de conveni es pagar脿 el 3% en els 10 primers dies del mes de gener)

* 2008.- IPC real + 0,25. Des de gener, un 2% a compte + 0,25.

* 2009.- IPC real + 0,25.

Carrera Professional:

* Contractaci贸 de Consultora independent abans del 31.01.08, que realitzi un estudi en profunditat de l'estructura professional del sector.

* Inclusi贸 immediata de Categoria de Formador i agent de qualitat (Quality).

Llei d'igualtat:
* Acumulaci贸 de lact脿ncia, reducci贸 de jornada, exced猫ncies, comissi贸 parit脿ria d'igualtat, permisos retribu茂ts, etc., adaptant-lo a la nova llei.

Permisos retribu茂ts:

* Els tres dies per hospitalitzaci贸, podran gaudir-se dintre dels 10 primers dies.

* 3 dies per intervenci贸 quir煤rgica sense hospitalitzaci贸, amb rep貌s domiciliari.

Denominaci贸 nova del Sector de Telem脿rqueting en el nostre pa铆s (Contact Center) i nou 脿mbit funcional per a frenar la compet猫ncia deslleial entre empreses i lluitar contra la deslocalitzaci贸.

Abonament de plusos en vacances (diumenges, festius, festius especials, nocturnitat i idiomes).

Mesures de protecci贸 social per a dones v铆ctimes de viol猫ncia de g猫nere.

Tipificaci贸 de l'assetjament per ra贸 de g猫nere en l'empresa com a falta molt greu.

La signatura d'aquest preacord 茅s un 猫xit de tots els qui hem contribu茂t a l'avan莽 del nostre sector i 茅s un acte de responsabilitat que permet, a m茅s, resoldre sense m茅s dilaci贸 un tema tan important com el nostre conveni.

Sempre hem manifestat en la taula i ho fem ara p煤blicament, la nostra voluntat de realitzar tots els esfor莽os possibles per a arribar a acords confirmats i acceptats per totes les parts integrants de la Taula de Negociaci贸, doncs entenem que en temes tan transcendents com el conveni, 茅s important que tots ens sentim representats i ning煤 s'exclogui.

La CGT i CIGA han manifestat no estar en disposici贸 de donar una resposta en aquest moment, posposant-la al dia 29 de Novembre.

FES-UGT i COMFIA-CCOO cridem a tots els treballadors del sector a participar en els nostres projectes sindicals d'efic脿cia i fermesa, de responsabilitat i participaci贸.

Madrid, 22 de Novembre de 2007

Afilia't