Archivado en Comunicats, Salari

Volem recuperar el poder adquisitiu: no a les absorcions

09 07 07 Banc Sabadell obté uns beneficis espectaculars i compensa generosament la seva Alta Direcció; cal que compensi també totes les persones que treballem al grup i també els companys que vénen de Banco Urquijo. Exigim que NO ABSORBEIXIN ELS INCREMENTS DE CONVENI. (PDF:Cat / Cas / Gal) Mostra la teva protesta !

Volem recuperar el poder adquisitiu:
no a les absorcions

Aquest mes ens abonaran un quart de paga de beneficis en aplicaci√≥ del Conveni Col¬ēlectiu de Banca (CCB), per√≤ la Direcci√≥ del Banc ha anunciat la seva intenci√≥ d¬íABSORBIR-LO, cosa que ja va fer amb el quart de paga de beneficis que vam incrementar l¬íany passat i l¬íanterior.
L¬íaplicaci√≥ del SAA el mes de febrer va comportar increments salarials diferents a la plantilla: un col¬ēlectiu prou nombr√≥s va percebre un 2,5%, altres col¬ēlectius van percebre percentatges superiors i un altre col¬ēlectiu RES. √Čs important saber que els increments que es deriven de l¬íestricta aplicaci√≥ del CCB per a l¬íany 2007 signifiquen un augment mitj√† del 5,55%, que prov√© dels conceptes seg√ľents:
1) Increment de les taules salarials del CCB: 2,75%
2) Quart de paga de beneficis (que s’abonarà en la nòmina del mes de juliol, article 18 CCB): 1,40% (de mitjana)
3) Quart de paga de productivitat (que s’abonarà en la nòmina d’agost, article 19 CCB): 1,40%(de mitjana)
Des de 2005 la mitjana d¬íincrements aplicats a la plantilla pel SAA ha estat, en un alt percentatge, igual o inferior a la que per CCB ens corresponia. Els anys 2005 i 2006, a m√©s de l¬íaugment de les taules salarials previst al CCB, vam tenir increments de pagues de beneficis (article 18); com a conseq√ľ√®ncia d¬íaix√≤, l¬íaugment salarial mitj√† per aplicaci√≥ del CCB va ser del 4,25% el 2005 i del 4,05% el 2006 (al marge dels increments de triennis de cada persona). El fet que el SAA hagi estat per sota d¬íaquests creixements per les absorcions del SAA d¬íexercicis anteriors ha provocat una p√®rdua continuada de poder adquisitiu. Que cada empleat comprovi el seu SAA de 2005, 2006 i 2007, si √©s inferior o igual al que legalment √©s exigible, que no et diguin que t¬íestan incentivant, nom√©s t¬íestan pagant el que marca la llei.
VOLEM RECUPERAR PODER ADQUISITIU: NO A LES ABSORCIONS
Et demanem el teu suport per a aquesta campanya. Llegeix la carta reprodu√Įda al dors que vam enviar el 9 de juliol al president del banc i, si hi est√†s d¬íacord, signa-la i ens l¬íenvies a:
COMFIA-CCOO 0901-0105 / UGT 0901-0107 / CGT 0901-106 / CC 0060

Sr. Josep Oliu
President de Banc Sabadell

Senyor President,
Els resultats obtinguts per l¬íentitat l¬íexercici anterior i aquest trimestre s√≥n magn√≠fics, i la traject√≤ria continua sent de creixement i consolidaci√≥. En canvi, aquests √ļltims anys, la pol√≠tica salarial, gestionada a trav√©s del SAA, ha estat de contenci√≥ i austeritat, absorbint, en gran mesura, els increments que deriven del CCB. Aix√≤, juntament amb el fet que a la nostra empresa el salari mitj√† de conveni √©s inferior al de la banca en general, fa que els empleats i les empleades perdem cada any poder adquisitiu en lloc de millorar-lo com seria l√≤gic, at√®s els beneficis que obt√© l¬íempresa.
Aquest any, l¬íaplicaci√≥ del CCB a Banc Sabadell significa un increment del 5,55% de mitjana i sol¬ēlicitem que aquest increment s¬íapliqui SENSE ABSORCIONS, petici√≥ que inclou la NO absorci√≥ de l¬íincrement del quart de paga de beneficis que s¬íabonar√† aquest mes i del quart de paga de productivitat acordat en el CCB signat aquest any. Igualment, demanem que els increments de pagues de beneficis s¬íabonin a tot el personal del grup, sense excloure els companys no homologats que provenen de Banco Urquijo.
Nosaltres tamb√© volem ser part√≠cips de la ¬ębona salut¬Ľ i millora cont√≠nua de beneficis que t√© el grup Banc Sabadell.
Atentament,