Archivado en Comunicats, Salut Laboral

comunicat

DECÀLEG per a SADES S.L.


Què cal fer quan l'empresa té contractat un servei mèdic complementari.


pdf
print
pmail

En aquesta situació, hi ha uns principis bàsics que no has d’oblidar MAI:

1    Si et truquen per telèfon, no tens l’obligació de donar cap informació sobre la teva salut a ningú que tu no vulguis.

2    En cas que es presenti un metge/esa de part de l’empresa a casa teva, no té dret a entrar-hi, si tu no ho vols.

3    Si et demanen informació sobre la baixa mèdica, tingues en compte que qui dirigeix el procés de baixa mèdica és el metge/sa de la Seguretat Social; per tant el metge/sa de Sades S.L. s’ha de dirigir a ell/ella i demanar-li la informació: Tu no tens coneixements mèdic com per poder donar-la.

4    En cas de que Sades S.L. es dirigeixi a tu per citar-te a una revisió mèdica no pots negar-t’hi. Si no pots acudir-hi, has de contestar-hi per escrit i amb justificant de recepció ( Fax, burofax…).

5    En cas que et proposin sotmetre’t a un reconeixement mèdic de control de la baixa i el teu estat de salut no et permeti la mobilitat, has de demanar que posin al teu abast el mitjà de transport necessari per a acudir-hi.

6    En el reconeixement mèdic de control de la baixa, NO s’hi poden incloure preguntes, reconeixements o proves mèdiques sobre un altre aspecte que no sigui el que apareix en el diagnòstic de la baixa mèdica que tens en aquell moment ( per exemple: preguntar-te per la vida familiar, fer-te proves generals……..).

7    En tot cas, si obtenen alguna dada sobre el teu estat de salut, aquesta dada és absolutament confidencial i no pot ser facilitada sense el teu consentiment a cap persona que no sigui personal sanitari ni, per descomptat, tampoc a la empresa.

8    El tractament mèdic que has de seguir per recuperar-te és aquell que prescrigui el metge/sa de capçalera. En cas de que Sades S.L. et proposi una alternativa, hauries de consultar-la amb el metge/sa de la Seguretat Social que porta aquesta baixa i, a més, és imprescindible el teu CONSENTIMENT.

9    En cas de que rebis una mala atenció o en tinguis alguna queixa, fes-ho constar per escrit. Per això utilitza els fulls de reclamació de Sades S.L. i queda-te’n una còpia. Comunica el tema als teus delegats/ades de CCOO.

10   En cas de dubte o aclariment, sempre pots recórrer als delegats/ades de CCOO.