Archivado en Comunicats, Salut Laboral

comunicat

DECÀLEG per a SADES S.L.


Què cal fer quan l'empresa té contractat un servei mèdic complementari.


pdf
print
pmail

En aquesta situació, hi ha uns principis bàsics que no has d’oblidar MAI:

1    Si et truquen per tel√®fon, no tens l¬íobligaci√≥ de donar cap informaci√≥ sobre la teva salut a ning√ļ que tu no vulguis.

2    En cas que es presenti un metge/esa de part de l¬íempresa a casa teva, no t√© dret a entrar-hi, si tu no ho vols.

3    Si et demanen informaci√≥ sobre la baixa m√®dica, tingues en compte que qui dirigeix el proc√©s de baixa m√®dica √©s el metge/sa de la Seguretat Social; per tant el metge/sa de Sades S.L. s¬íha de dirigir a ell/ella i demanar-li la informaci√≥: Tu no tens coneixements m√®dic com per poder donar-la.

4    En cas de que Sades S.L. es dirigeixi a tu per citar-te a una revisi√≥ m√®dica no pots negar-t¬íhi. Si no pots acudir-hi, has de contestar-hi per escrit i amb justificant de recepci√≥ ( Fax, burofax¬Ö).

5    En cas que et proposin sotmetre¬ít a un reconeixement m√®dic de control de la baixa i el teu estat de salut no et permeti la mobilitat, has de demanar que posin al teu abast el mitj√† de transport necessari per a acudir-hi.

6    En el reconeixement m√®dic de control de la baixa, NO s¬íhi poden incloure preguntes, reconeixements o proves m√®diques sobre un altre aspecte que no sigui el que apareix en el diagn√≤stic de la baixa m√®dica que tens en aquell moment ( per exemple: preguntar-te per la vida familiar, fer-te proves generals¬Ö¬Ö..).

7    En tot cas, si obtenen alguna dada sobre el teu estat de salut, aquesta dada √©s absolutament confidencial i no pot ser facilitada sense el teu consentiment a cap persona que no sigui personal sanitari ni, per descomptat, tampoc a la empresa.

8    El tractament m√®dic que has de seguir per recuperar-te √©s aquell que prescrigui el metge/sa de cap√ßalera. En cas de que Sades S.L. et proposi una alternativa, hauries de consultar-la amb el metge/sa de la Seguretat Social que porta aquesta baixa i, a m√©s, √©s imprescindible el teu CONSENTIMENT.

9    En cas de que rebis una mala atenci√≥ o en tinguis alguna queixa, fes-ho constar per escrit. Per aix√≤ utilitza els fulls de reclamaci√≥ de Sades S.L. i queda-te¬ín una c√≤pia. Comunica el tema als teus delegats/ades de CCOO.

10   En cas de dubte o aclariment, sempre pots rec√≥rrer als delegats/ades de CCOO.