Archivado en Campanyes, Dones i Igualtat

Diada per l'eliminació de la violència contra la dona

Comfia 25 de novembre: Deixa de pensar que estàs sola

No estàs sola. La violència contra les dones és un problema que ens afecta a 25 de novembre totes les persones i agents socials que participem d'una societat basada en el principi d'Igualtat.

A COMFIA-CCOO, reforcem el nostre compromís implicantnos en la defensa de les dones víctimes de violència de gènere, des dels àmbits que ens són propis, garantint i millorant els drets relatius a les condicions laborals de les víctimes d'aquesta xacra social, que en el que va de l'any 2007 ja s'ha cobrat la vida de 61 dones. (Font: Institut de la Dona a 25/10/2007)

A COMFIA-CCOO treballem, dia a dia, per a no haver de commemorar un altre 25 de novembre. Avan√ßar en la igualtat entre homes i dones √©s l'√ļnic cam√≠ per a aconseguir eradicar la viol√®ncia de g√®nere, √©s un repte dif√≠cil per√≤ no per aix√≤ impossible.

Si estàs patint una situació de violència a casa, has de saber que t'emparen una sèrie de drets laborals que emanen de la Llei Orgànica de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere:

• Reducci√≥ de la jornada de treball amb disminuci√≥ proporcional del salari.
  • Reordenaci√≥ del temps de treball (adaptaci√≥ d'horari o horari flexible).
  • Canvi de centre de treball en la mateixa localitat o trasllat a una altra distinta.
  • Possibilitat de suspensi√≥ volunt√†ria del contracte de treball amb dret a prestaci√≥ per atur.
  • Extinci√≥ volunt√†ria del contracte de treball amb dret a prestaci√≥ d'atur.
  • Reconeixement de causa justificada les abs√®ncies o faltes de puntualitat motivades per situacions f√≠siques o psicol√≤giques, acreditades pels serveis socials o de salut.
  • Protecci√≥ enfront de l'atur.
L'assetjament sexual en el treball és una forma més de violència contra les

dones, que històricament s'ha silenciat. Pot abastar una àmplia gamma de

conductes, que van des de les bromes o comentaris degradants cap a les dones fins a l'atac sexual. En l'àmbit laboral, la taxa d'absentisme entre les víctimes d'assetjament sexual és molt elevada, i és imprescindible que les empreses es comprometin a garantir un ambient de treball lliure de violència. L'assetjament sexual en el treball està penalitzat per la llei, i no hem de ser testimonis muts del patiment de les companyes que el pateixen.

No aguantis els cops tu sola, no aguantis l'assetjament sexual en el teu centre de treball tu sola, COMFIA-CCOO està al teu costat per a donar-te suport en tot el que sigui necessari per a sortir del cercle de la violència. Acudeix a les delegades i delegats de COMFIA-CCOO de la teva empresa de seguida, deixar passar el temps només beneficia a l'agressor, mentre tu estàs cada dia pitjor.

RECORDA: no estàs sola.