Archivado en Comunicats

Concentraci贸 de m茅s de 300 delegats i delegades per reclamar un conveni digne per al sector de les TIC

Amb aquesta concentraci贸, CCOO i UGT inicien les mobilitzacions per exigir a la patronal del sector de les TIC un canvi d聮actitud i que sigui m茅s respectuosa amb les condicions de treball.

M茅s de 300 delegats i delegades del sector de les TIC (Tecnologies de la Informaci贸 i Comunicaci贸) han realitzat una concentraci贸 a la Pla莽a Sant Jaume de Barcelona amb motiu de l聮absolut estancament que pateixen les negociacions del conveni col路lectiu que afecten a prop de 40.000 treballadors/res a Catalunya i m茅s de 120.000 arreu de l聮estat espanyol.

El sector de les TIC el formen empreses consultores de planificaci贸, organitzaci贸 d聮empresa i comptable, empreses de serveis d聮inform脿tica i d聮estudis de mercat i de l聮opini贸 p煤blica. Presten servei tant a la pr貌pia Administraci贸 p煤blica (Generalitat, ajuntaments聟) com a les principals empreses de diferents sectors econ貌mics i productius: banca, estalvi, assegurances, ind煤stria聟 com s贸n 聯la Caixa聰, Banc de Sabadell, Axa-Winterthur, SEAT, FECSA-Endesa, Gas Natural...

Al llarg de la negociaci贸 del XVI Conveni Col路lectiu la patronal AEC (Asociaci贸n Espa帽ola de Consultoria) ha presentat una proposta, inacceptable per la part sindical, amb la que pret茅n seguir desregulant les condicions laborals del sector.

La patronal pret茅n amb la seva proposta:
- Treure l'antiguitat, una de les poques millores amb que compta el conveni vigent.
- Vincular l聮horari de treball a l'acord amb el client, o sigui flexibilitat hor脿ria a criteri del client.
- No pagar les despeses generades pels despla莽aments que es realitzen a les oficines del client.
- Eliminar la voluntarietat per a la realitzaci贸 de gu脿rdies.
- Mantenir l'ambig眉itat del sistema de classificaci贸 professional actual que no reflecteix la realitat del sector.

Davant aquesta situaci贸, COMFIA-CCOO inicia les mobilitzacions en el sector a fi d聮aconseguir els seg眉ents objectius pel proper conveni:
- Un sistema de classificaci贸 adaptat a la realitat actual
- Reducci贸 de la jornada laboral anual
- Un salari just
- Un horari regulat
- Voluntarietat per a les gu脿rdies
- Manteniment de l'antiguitat
- Cobrar despeses pels despla莽aments

Aquesta concentraci贸 de delegats sindicals ha estat convocada simult脿niament a Madrid, Barcelona i Saragossa.

COMFIA-CCOO Catalunya