Archivado en

XVI Conveni de Planificaci贸 / 27 Setembre 2007 - Sogeti

Conveni Sectorial Estatal TIC (I)

Amb aquest comunicat arrenca una iniciativa que pret茅n informar amb senzillesa i transpar猫ncia, de tot el referent al nostre Conveni Col路lectiu Sectorial: que 茅s un Conveni Col路lectiu, per a que serveix, com es negocia, qui el negocia, a qui afecta, que aspectes regula, i qualsevol dubte que pugui sorgir al parlar sobre aquest tema.

El nostre desig 茅s, per sobre de tot, que despr猫s de l'煤ltim comunicat d'aquesta s猫rie, els treballadors i treballadores d'aquest sector estem m茅s familiaritzats amb el nostre Conveni, veient-lo com una eina 煤til i necess脿ria en el dia a dia del nostre desenvolupament professional.

QU脠 脡S UN CONVENI COL聲LECTIU SECTORIAL?

Es l聮acord aconseguit entre els SINDICATS i les Associacions d聮Empresaris per regular les condicions d聮ocupaci贸 i treball en totes les empreses amb activitat recollida en el seu 脿mbit funcional.

QUINS ESTAN LEGITIMATS PER A NEGOCIAR AQUEST CONVENI DE LES TIC?

En la part social, els SINDICATS m茅s representatius a nivell estatal en aquest sector: CC.OO. i UGT. En el nostre cas CC.OO. ostenta la majoria absoluta.

En la part econ貌mica, la AEC (Asociaci贸n Espa帽ola de Empresas de Consultoria) i ANEIMO (Asociacion Nacional de Empresas de Estudios de Mercado y Opinion Publica).

QUINES SON LES EMPRESES AFECTADES PEL NOSTRE CONVENI COL聲LECTIU SECTORIAL?

• Empreses de Consultoria.

• Empreses de Servieis Inform脿tics.

• Empreses de Investigaci贸 de Mercats i Opini贸 P煤blica.

COM PUC SABER SI LA MEVA EMPRESA ESTA AFECTADA PER AQUEST CONVENI?

• Generalment apareix en el teu contracte de treball. Revisa聮l.

• Ves a la Representaci贸 dels Treballadors de la teva empresa i consulta-ho.

• Envian's un correu electr貌nic a TIC@COMFIA.CCOO.ES el consultarem a les nostres bases de dades.

ON PUC ACONSEGUIR UNA COPIA DEL ULTIM CONVENI SIGNAT?

Pots descarregar una copia de l聮煤ltim Conveni signat des de la adre莽a:

L'ULTIM CONVENI SIGNAT ES PELS ANYS 2005 I 2006. QUE PASSA A PARTIR DE 2007?

En aquest moment estem negociant un nou conveni, el XVI猫, que, una vegada signat, substituir脿; l聮anterior. Mentrestant, segueix afectant-nos la regulaci贸 recollida en el XV Conveni.

QUINS SON ELS ASPECTES MES IMPORTANTS QUE REGULA UN CONVENI SECTORIAL?

Principalment: SALARI I JORNADA.

Es a dir el Conveni determina quin 茅s el Salari M铆nim per Categoria a percebre per qualsevol treballador d聮aquest sector. Tanmateix especifica quin 茅s el numero m脿xim d聮hores anuals a treballar i la distribuci贸 d聮aquestes en un horari general.

Secund脿riament: Conciliaci贸 de la vida familiar i laboral, Despla莽aments i Dietes, Gu脿rdies, Torns, Permisos Retribu茂ts, Formaci贸, Prevenci贸 de Riscos Laborals, Drets Sindicals i qualsevol altre que l聮Estatut dels Treballadors encomani a aquest 脿mbit de negociaci贸.

Descarrega Comunicat Agrupaci贸 Estatal(PDF)

Afilia't a CC.OO.!