Archivado en

XVI Conveni de Planificaci贸 / 17 Setembre 2007 - Sogeti

Ens afecta a tots!

S聮est脿 negociant el XVI Conveni Sectorial de Planificaci贸 i des de l聮Agrupaci贸 TIC de COMFIA-CC.OO. veiem amb preocupaci贸 com l聮actitud de la patronal del sector de les TICs, Asociaci贸n Espa帽ola de Consultoria (AEC), i ANEIMO (Asociaci贸n Nacional de Empresas de Estudios de Mercado y Opini贸n P煤blica) impossibilita avan莽ar en la mateixa.

AEC: La patronal 聯canc聰

Encara que els 煤ltims anys la patronal AEC no deixa de transmetre els seus desitjos de regular les condicions laborals d聮un sector, com el nostre, tan necessitat d聮aix貌, els fets ens diuen tot el contrari: En els 煤ltims convenis signats, l聮acord no ha pogut arribar molt m茅s enll脿 d聮una actualitzaci贸 de les taules salarials, aix貌 s铆, sense adaptar-les a la realitat del sector.

Per貌, qu猫 ent茅n l聮AEC com 聯regular les condicions laborals聰?

La proposta de la patronal per al nou conveni no nom茅s no avan莽a, sin贸 que retrocedeix com els crancs, en les prec脿ries condicions laborals que tenim a dia d聮avui els que treballem en aquest sector.

La inacceptable proposta patronal indica el que entenen per regular el sector: vetllar 煤nicament per la satisfacci贸 dels seus clients i l'augment constant dels seus beneficis, amb un escenari de desorbitats emoluments pels seus directius enfront a unes condicions de treball cada vegada m茅s deteriorades i exigents. No es d'extranyar que les aules d'Inform脿tica de les nostres universitats NO cobreixin ja les places per aquesta digna professi贸 que alguns s'est脿n encarregant de dilapidar.

Per貌 una millora en el Conveni, a qui l聮afecta realment?

Una millora substancial del nostre Conveni Sectorial ens beneficia globalment a tots. En concret, si:

聲 En la teva empresa el Conveni de Planificaci贸 茅s l聮煤nica font de regulaci贸 laboral. Qualsevol millora redundar脿 directament sobre tu Les teves condicions laborals ens las vend la patronal com un got d'aigua gaireb茅 ple quan realment tu i nosaltres sabem que est脿 gaireb茅 buit.

En la teva empresa existeixen Convenis d'Empresa o Acords de millora sobre el Conveni Sectorial. Qualsevol avan莽 en el teu conveni d'empresa o pacte de millora va directament lligat a l'avan莽 dels m铆nims del Conveni Sectorial, per un motiu de competitivitat empresarial. Les teves condicions laborals les veu la patronal com l'oli en un got d'aigua. Per a que arribi m茅s dalt l'oli hem de posar m茅s aigua. Si no ho fem no pujar脿 el nivell de l'oli.

La teva empresa pertany al sector, per貌 existeix un altre Conveni Col路lectiu que la regula. Els aven莽os en el Conveni Sectorial acabaran a la llarga afectant-te, fruit de les continues fusions i absorcions a les que el sector ens te ja acostumats. O la teva empresa decidir脿 canviar m茅s aviat que tard al Conveni Sectorial que menys reguli i m茅s baix retribueixi.

No demanem res que tu hagis exigit ja 聟

聲 La supressi贸 de l'actual article set猫 del XV Conveni Col路lectiu, Compensaci贸 i Absorci贸, de manera que les pujades de les taules salarials de Conveni suposin un increment real per a les plantilles que a dia d'avui tenen salaris por sobre del marcat en aquestes taules.

Nou Sistema de Classificaci贸 professional amb taules salarials on els treballadors i treballadores de aquest sector trobin on ubicar-se, i tot aix貌 amb uns salaris propers als que ja es paguen en les empreses d'aquest sector.

聲 Una Jornada Anual m脿xima taxada que ens permeti gaudir d'un periode de Jornada intensiva d'estiu i un Festiu Conveni.

聲 Un salari m铆nim no inferior a 1.000 euros mensuals.

Ha arribat el moment

Creiem que ha arribat el moment de plantejar-nos que entre tots els treballadors i treballadores, conjuntament, derrotarem a la patronal del sector, organitzant-lo i normalitzant-lo d'acord als temps actuals.

Tant si t'afecta d'una manera o d'altra, necessitem el teu recol莽ament, necessitem la teva mobilitzaci贸.

COMPTEM AMB TU 隆!

Descarrega Comunicat Agrupaci贸 Estatal(PDF)
Descarrega la Proposta de la Patronal AEC(PDF)

Afilia't a CC.OO.!