Archivado en Comunicats

Caixa Sabadell - Comunicat

SORTINT PER LA PORTA DEL DARRERE


Fa uns dies va ser acomiadat, com molts de vosaltres ja sabeu, el director de la segona oficina més important de Caixa Sabadell.


pdf
print
pmail
 Com en la majoria dels casos se li va imputar transgressi√≥ de la bona fe contractual i ab√ļs de confian√ßa, com a conseq√ľ√®ncia d¬íhaver-se excedit en les atribucions de risc delegades en operacions d¬íactiu.

Tornem a insistir, una vegada m√©s, en que tota la plantilla ha de complir escrupolosament la normativa establerta per la Caixa, per a totes les operacions. Les conseq√ľ√®ncies de l¬íincompliment de la normativa poden arribar, malauradament, a ser motiu d¬íacomiadament (hem pogut constatar per√≤, que algunes vegades, depenent de qui sigui la persona i de quins amics es tingui, la sanci√≥ pot quedar dilu√Įda en una rebaixa¬Ö en un tres i no res)

El que no podem entendre, √©s que una vegada criminalitzat l¬íempleat i condemnat a la pena m√†xima, la Caixa faci tots els possibles perqu√® a curt termini (normalment una setmana) s¬íarribi a un acord amb l¬íacomiadat, reconeixent l¬íempresa la improced√®ncia de l¬íacomiadament i pagant quasi el 100% de la indemnitzaci√≥ m√†xima establerta. Si tant greu era el comportament de l¬íempleat que l¬í√ļnica sortida era l¬íacomiadament, per qu√® tanta pressa per pagar aquestes quantitats?  

Segurament √©s perqu√® el treballador en q√ľesti√≥ no era tan culpable com la Caixa diu. O potser √©s que la responsabilitat no era nom√©s de l¬íacomiadat i anava m√©s enll√†, per√≤ alg√ļ ha de pagar els plats trencats.

Com és possible que l’assumpció de responsabilitats sempre s’aturin a nivell de Director d’oficina?

En ple segle XXI, encara no som capaços de tenir processos operatius que impedeixin que un treballador accedeixi a operacions que no li estan permeses?

Ens portarà el nou rumb un canvi de sistema operatiu adequat al temps en que vivim? O, és que comercialment a la Caixa ja li convé mantenir aquest sistema, que permet als empleats anar més enllà de la normativa sempre que sigui per captar més clients, però alhora els deixa en fals davant d’una auditoria?

I parlant d¬íauditories, darrerament hem observat que en alguns casos, en comptes d¬íuna comprovaci√≥ del compliment de la normativa, sembla que hi hagi una cacera d¬íempleats. √Čs que s¬íestan orientant aquestes auditories des de Direcci√≥?

Són preguntes que romandran sense resposta, però el que observem des de la Secció Sindical de CCOO, és:

¬ēL¬íacomiadament, en molts dels casos que s¬íestan produint, no √©s l¬íopci√≥ adequada ni √®tica, quan es va pel darrere donant diners per callar la consci√®ncia.

¬ēNo √©s possible qu√® per sobre del Director d¬íoficina no hi hagi ning√ļ que no tingui cap responsabilitat.

S’ha d’acabar d’una vegada per totes amb la falta de claredat i les incongruències de la normativa, i amb la ineficàcia de l’actual sistema informàtic de control d’atribucions.

EL MILLOR COMPROM√ćS QUE TENIM AMB LA CAIXA ES RESPECTAR I ACOMPLIR LA NORMATIVA VIGENT.