Archivado en Comunicats, Previsio Social

COMISSI脫 DE CONTROL DEL PLA DE PENSIONS

La Comissi贸 de Control est脿 composta per representants dels part铆cips i beneficiaris i per representants del Promotor. T茅 com a principals funcions vetllar per la correcta aplicaci贸 de les aportacions  per als drets dels part铆cips i beneficiaris i per determinar la pol铆tica d'inversions en base a criteris de seguretat i estabilitat.

Com tots sabeu, el nostre Pla de Pensions es compon de tres Sots_Plans, en funci贸 de les obligacions que t茅 l聮Entitat en mat猫ria de complements de pensions.

-SOTSPL脌 D'EMPLEATS D'ALTA DIRECCI脫.
 -SOTSPL脌 D'EMPLEATS  ANTERIORS AL XIV CONVENI.
 -SOTSPL脌 2001.

En la reuni贸 celebrada el passat dia 10, es varen tractar els seg眉ents temes:

a.- En primer lloc ens varen comunicar els comptes de l'any passat. La rendibilitat obtinguda va ser nom茅s del 1,70 %. La previsi贸 per a aquest any 茅s una mica m茅s optimista, del 3 %.

b.- Les aportacions han estat, aproximadament, de 15.000 聙 al sotspl脿 d聮Alta Direcci贸, de 16.000 聙 al sotspl脿 d'empleats anteriors al XIV  Conveni i de 1.037.000 聙 al sotspl脿 2001,.

c.- A continuaci贸 el Sr. Director General, membre de la Comissi贸 de Control com a representant dels membres d聮Alta Direcci贸, va manifestar la conveni猫ncia de modificar el Reglament del Pla de Pensions per tal que es poguessin incorporar nous part铆cips al sotspl脿 d聮Alta Direcci贸.  Aleshores, els representants de CC.OO., v脿rem proposar que, si s'havia de modificar el Reglament, s'aprofit茅s per adequar-lo a la nova normativa recentment publicada, tot eliminant, en primer lloc, possibles penalitzacions a aplicar als beneficiaris i d'altra banda ampliar les possibilitats de disposici贸 del fons. Llevat sorpreses, totes les propostes seran acceptades i es refar脿 el Reglament en el sentit indicat.

d.- Quant a la pol铆tica d聮inversions, per tal de millorar la minsa rendibilitat dels darrers anys, es va aprovar incrementar la possibilitat d聮inversi贸 en Renda Fixa Privada fins al 50 % del patrimoni del Fons.

e.- Un cop m茅s, CC.OO. v脿rem tornar a reclamar una disminuci贸 de les comissions que la Caixa aplica al Fons, que aquest any han representat m茅s del 40% de la rendibilitat final del Fons, q眉esti贸 que considerem escandalosa. Esperem que, aquest any s铆, la Caixa reflexioni i modifiqui substancialment la seva posici贸.

Aquest 茅s el resum dels principals temes tractats i, un cop m茅s, qued脿 pal猫s que els representants de CC.OO. v脿rem portar la iniciativa per tal de proposar millores en benefici de tothom.

CC.OO. TREBALLA EN BENEFICI DE TOTS I TOTES.