Archivado en Comunicats, Dones i Igualtat

comunicat

Compromesos amb la igualtat

Avui, 18 de juny, hem presentat a la Mesa del Conveni la nostra plataforma en mat猫ria d聮Igualtat d聮Oportunitats i de Conciliaci贸 de la Vida Laboral, Personal i Familiar, i tamb茅 hem empla莽at a la patronal ACARL que doni resposta al plantejament que, sobre totes les mat猫ries del Conveni, hem fet CCOO, UGT i CSICA.

Els nostres criteris en Conciliaci贸 pretenen adequar els temps vitals a les diferents situacions personals i familiars i compaginar-les amb l'organitzaci贸 del treball. Aquestes s贸n, entre d聮altres, les mesures concretes que hem exposat:

Millora de la Llei d'Igualtat en mat猫ria de permisos i reducci贸 de jornada:

聲 Acumulaci贸 de l'hora de lact脿ncia en 15 dies laborables, tot contemplant la proporcionalitat per a parts m煤ltiples.
聲 Possibilitar, a criteri del treballador o treballadora, de l聮aven莽 o endarreriment de l'hora d'entrada i sortida sense necessitat de partir la jornada.
聲 Possibilitar l'acumulaci贸 flexible de reduccions de jornada (p.ex. tardes de dijous o dies sencers)
聲 Reducci贸 de jornada, ampliaci贸 fins als 12 anys d'edat dels fills. Inclusi贸 dels drets de les dones v铆ctimes de viol猫ncia de g猫nere.
聲 Permisos sense sou, concreci贸 de sup貌sits d'acord a les noves realitats.
聲 Substituci贸 dels 10 dies de perm铆s, actualment a criteri de les empreses, per 5 dies per causes taxades i uns altres 5 dies de lliure disposici贸.

Exced猫ncies:

聲 Volunt脿ries: millora dels terminis m铆nims i dels requisits d'antiguitat.
聲 Per a cura de fills: reserva del lloc de treball durant tots els 3 anys.
聲 Solid脿ria, per 1 any amb reserva de lloc de treball
聲 Manteniment condicions de l'empleat en situacions de suspensi贸 de contracte, i l'acc茅s a activitats formatives.

En relaci贸 a la Igualtat, les nostres propostes van encaminades a determinar el Conveni com impulsor de la Igualtat d'Oportunitats, incloent preceptes legals de la nova Llei d'Igualtat en relaci贸 a drets d'informaci贸, no discriminaci贸 per embar脿s i/o maternitat i l'adopci贸 d'accions positives dintre dels plans d'igualtat que hauran de negociar-se en les diferents Caixes.

Aix铆 mateix, proposem la creaci贸 d'una Comissi贸 d'Igualtat Sectorial amb la finalitat de compartir el diagn貌stic, aix铆 com les mesures a implantar, en els plans d'igualtat que de manera obligada han de pactar-se a totes les caixes.

CCOO, UGT i CSICA hem realitzat un plantejament com煤 i global de Conveni

Per altra banda, UGT, CSICA i CCOO hem fet un plantejament conjunt sobre totes les mat猫ries que entenem que el Conveni ha de recollir i del qual informarem en el seg眉ent comunicat. La Patronal ja no pot arg眉ir excuses de mal pagador. Ja hi ha un plantejament com煤, i han de donar r猫plica en la seg眉ent reuni贸 prevista per al dia 12 de juliol.