Archivado en Comunicats

Caixa Sabadell - Comunicat

APRENDREM A CONCILIAR?

El passat 20 d聮abril, Caixa Sabadell i la majoria de la Representaci贸 Sindical van signar un acord sobre mesures de conciliaci贸 de la vida laboral, familiar i personal i d聮igualtat entre dones i homes. Malgrat que aquest ha estat publicat per la pr貌pia Direcci贸 i per CCOO, sembla que una part de l聮Equip Directiu encara no s聮ha assabentat del contingut. Un acord signat per Caixa Sabadell, independentment de la persona f铆sica que el signi com a representant, l聮ha de complir des del Director General fins el personal de recent incorporaci贸. Tornem a reiterar que ELS ACORDS S脫N PER A TOTA LA PLANTILLA.

Darrerament sentim esl貌gans com: 聯pressiones poc el teu equip聰, 聯el teu estil de gesti贸 no encaixa amb l聮actual estil de la Caixa聰, 聯no et dic que vinguis a la tarda, per貌 si amb el mat铆 no en tens prou...聰, 聯has de passar la pressi贸 als teus empleats聰, 聯el m貌bil ha d聮estar connectat les 24 hores del dia per servir als clients聰, 聯l聮horari no existeix聰, etc. Com lliga tot aix貌 amb la vida familiar? I amb la Responsabilitat Social Empresarial o amb l聮猫tica del Nou Rumb?

No cal recordar el que tots sabem: l聮horari establert pel conveni 茅s de 8 a 15 hores i, a m茅s, la Caixa aposta per mesures de flexibilitzaci贸 que possibilitin adequar el nostre horari a les necessitats personals i familiars, no a l聮inrev茅s.

Sembla ser que hi ha qui no sap distingir entre comprom铆s i perman猫ncia. La Direcci贸 ens demana comprom铆s amb l聮Entitat i amb el nou projecte endegat. Per貌 comprom铆s no vol dir anul聲lar la teva vida com a persona. Comprom铆s vol dir que durant les hores que et deus a la feina, t聮impliquis i facis tot el possible, amb els mitjans de qu猫 disposes, per assolir les fites que se t聮han imposat. Treballar durant m茅s hores no vol dir necess脿riament fer m茅s feina, i aquell que pensi que fent venir tothom a treballar a disgust, obtindr脿 major productivitat, 茅s un ignorant. No per estar m茅s hores al lloc de treball s聮茅s m茅s efica莽, ni mereixedor d聮un millor c脿rrec o sou.

En molts llocs de treball s聮estan patint convocat貌ries 聯obligat貌ries聰 a reunions (d聮oficina, de zona, de departament) per temes d聮organitzaci贸 o seguiment de l聮evoluci贸 del negoci, fora de l聮horari laboral. Algunes direccions de zona, fins i tot, es permeten intimidar amb possibles repres脿lies a aquells que no vulguin o puguin assistir-hi. Per por a les repercussions, hi ha companys i companyes que prefereixen estalviar-se-les i deixar d聮atendre les seves obligacions personals i familiars, abans de suportar l聮estr猫s d聮una persecuci贸 posterior per 聯desafectes聰.

L聮organitzaci贸 del treball, tamb茅 forma part del temps de treball i per tant s聮ha de dur a terme dins de l聮horari laboral. Fora d聮aquest horari, no hi ha res d聮obligatori.

No cal perdre el temps en analitzar i/o filosofar sobre aquesta situaci贸. Des de CCOO recordem a la Direcci贸 i a aquells que diuen actuar en el seu nom, que aquestes conductes d聮intimidaci贸 s贸n denunciables i que, per la nostra part, actuarem en conseq眉猫ncia tant a nivell d聮Empresa com de manera individual.

Encoratgem el conjunt de la plantilla a fer valer els acords que la Direcci贸 ha signat, i a denunciar davant els seus representants sindicals qualsevol fet que atempti contra els seus drets.

EL MILLOR COMPROM脥S QUE TENIM AMB LA CAIXA ES RESPECTAR I ACOMPLIR LA NORMATIVA VIGENT