Archivado en Comunicats

comunicat

Oposicions: segona correcció de l'ESCA

La gent de la Escuela Superior de las Cajas de Ahorro ha procedit a corregir una altra vegada els exàmens que tants errors contenien el dia de la revisió de les proves, el 23 de maig.

Ens van demanar disculpes reiterades als membres del Tribunal, tot explicant que l’error era del seu software, que concedia els dos punts per a cada pregunta contestada correctament del bloc dels casos pràctics, però també, alhora, el mig punt com si hagués estat contestada erròniament.
Ahir, 30 de maig, ens van arribar els nous resultats de tots els opositors. Entre RRLL i els membres del Tribunal de CCOO i SECP vam procedir a obrir els sobres on havia totes les paperetes segellades de nou el dia d’infausta memòria, i vam anar correlacionant, al llarg de tot el matí, codis de barres amb noms d’opositors.

Els de l’ESCA ens havien assegurat que aquesta vegada no podia haver-hi errades, perquè havien fet les comprovacions manuals. Tanmateix, CCOO i SECP us recomanem als opositors que demaneu la revisió. La plaça i el seu corresponent sou, triennis, etc. ho justifiquen sobradament. I els esforços invertits en preparar-se també.

Despr√©s d¬íaquestes segones correccions resulta que les 23 places atorgades als que tenien millor puntuaci√≥ corresponent als Nivell X han sofert una variaci√≥: una companya que abans entrava entre els primers 23, gr√†cies a la seva antiguitat, ara es veu apartada perqu√® la seva nova puntuaci√≥ no √©s suficient. I en el Nivell VIII hi ha hagut tres variacions: dues companyes i un company que creien haver obtingut pla√ßa d¬íaquest Nivell s¬íhan endut l¬íenorme decepci√≥ de veure arrabassat el nou Nivell que ja devien haver celebrat. La il¬ēlusi√≥ inicial, malgrat saber que els resultats eren provisionals, √©s perfectament humana i l√≤gica.

Dos companyes i un company (la mateixa proporció de gèneres, curiosament) que creien no haver obtingut la plaça del Nivell VIII, ara s’han trobat amb l’agradable sorpresa, en canvi, que sí tenen el Nivell desitjat i pel qual s’havien preparat.

Les baixes puntuacions mereixen un altre comentari dels que subscrivim aquest comunicat. Quan es pacten proves d¬íOposicions, all√≤ que mai no es pot avaluar, pactar, acordar, √©s la duresa, el nivell de dificultat de les proves. No podem dir ni afirmar que l¬íESCA tingui diferents nivells, distints graus de dificultat de proves, ni que ens hagin aplicat el m√©s dur. Aix√≤ s√≥n consideracions impossibles de valorar. Per√≤ s√≠ que podem compartir el sentiment de tots els companys i companyes que les proves eren dif√≠cils, molt dif√≠cils. Ens neguem a creure que la preparaci√≥ dels que s¬íhi van presentar fos tan baix com semblen indicar les raqu√≠tiques puntuacions obtingudes. √Čs clar que se¬íns dir√† que el ¬ďpremi¬Ē que s¬íobt√© a canvi paga la pena. I √©s cert.

Ens permetem recordar que l¬íany vinent hi haur√† unes altres Oposicions, esperem que sense els problemes d¬íenguany ¬Ėtemaris a deshora, correccions fetes amb els peus... ¬Ė i cal tenir en compte que els esfor√ßos fets ara per a preparar ¬Ėa ben segur sense el temps necessari- aquestes proves no hauran estat debades: serviran i molt per als ex√†mens de l¬íany vinent, que seran al mar√ß. I cal recordar tamb√© que les places garantides aleshores seran 23 per a cada Nivell, com ho han estat enguany.