Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Ergonomia i salut (4)


29 05 06 Consells pr脿ctics sobre postures i pauses en el treball. (PDF:Cat. / Cast.)


pdf
print
pmail

Ergonomia i salut (4)


Per acabar la nostra s猫rie de fulls informatius relacionats amb criteris i recomanacions que cal tenir en compte en el nostre treball diari amb pantalles, exposem a continuaci贸 una s猫rie de consells pr脿ctics sobre postures i pauses en el treball. POSTURA CORRECTA - Esquena Ha de quedar recolzada en el respatller de la cadira i en posici贸 vertical o lleugerament inclinada cap a enrere. - Bra莽os Han de quedar en una postura relaxada i amb mobilitat, els colzes a prop dels costats del cos i els avantbra莽os i mans en una postura pr脿cticament paral路lela a terra. - Canells Han d麓estar el m茅s rectes possible mentre s麓utilitza el teclat o el ratol铆. No han d麓estar doblegats cap als costats, ni m茅s de 10 graus cap amunt o cap avall. - Cames Les cuixes han d麓estar en posici贸 horitzontal o lleugerament inclinats cap avall. La part inferior de les cames s聮ha de trobar, pr脿cticament, en angle recte respecte de les cuixes. La vora de la cadira no ha d麓oprimir la part interna del genoll. - Els peus Han de quedar donats suport horitzontalment sobre el s貌l. Si 茅s necessari, utilitzar un reposapeus i assegurar-se, abans de utilitzar-lo, que l麓altura a la qual s麓ha regulat el seient 茅s l麓adequada. - Cap Ha d聮estar en posici贸 vertical o inclinada lleugerament cap a endavant. La l铆nia de visi贸 ha de ser paral路lela al pl脿nol horitzontal. Evitar treballar amb el cap o el tronc encongits. - En general Canviar freq眉entment de posici贸 i fer pauses peri貌dicament per evitar el cansament. PAUSES EN EL TREBALL Resulten m茅s eficaces les pauses curtes i freq眉ents que les llargues i escasses. Sempre que sigui possible les pauses s聮han de fer lluny de la pantalla i han de permetre al treballador relaxar la vista, canviar de postura, fer algunes passes, fer exercicis de relaxaci贸 i estiraments, etc. - Canvi de postura Amb certa freq眉猫ncia, fer exercicis d聮estiraments dels m煤sculs de les mans, els bra莽os, el muscle, el clatell, l麓esquena i les cames. - Relaxaci贸 visual Cada cert temps cal mirar fixament un punt que sigui lluny de la pantalla, amb la finalitat de reduir el cansament ocular. Cal concentrar-se breument en objectes distants i parpellejar, peri貌dicament, per lubricar els ulls. - Exercici Recordar que amb tan sols vint minuts d麓exercici regular, tres vegades a la setmana, es pot aconseguir un estat millor, de manera que puguem prevenir les dolences del treball amb ordinadors. Per a m茅s informaci贸 i petici贸 d聮elements auxiliars podeu consultar a: Intranet 聳 People 聳 Riscos Laborals 聳 Protocols 聳  Sol路licitud de reposapeus  Sol路licitud d聮elevadors de PVD  Sol路licitud de filtre antireflex de PVD  Sol路licitud de cadires SINCRO  Mobiliari i espais m铆nims centre corporatiu 901  Condicions de seguretat i utilitzaci贸 en els equips i elements de treball


Sabadell, juny de 2006