Archivado en Comunicats, Salut Laboral, Salari

Benvinguts al Banc Sabadell

25 08 05 La pressi√≥ laboral a Banc Sabadell √©s una constant des de fa molt de temps. Tamb√© la precarietat de plantilla i, conseq√ľentment, el cansament acumulat del personal que, de mica en mica, perd les esperances que la situaci√≥ millori. (PDF:Cat. / Cast.)

Benvinguts al Banc Sabadell

La pressi√≥ laboral a Banc Sabadell √©s una constant des de fa molt de temps. Tamb√© la precarietat de plantilla i, conseq√ľentment, el cansament acumulat del personal que, de mica en mica, perd les esperances que la situaci√≥ millori. Si a aix√≤ afegim que quan arriben els mesos d¬íestiu la plantilla ha d¬íassumir l¬íabs√®ncia dels companys perqu√® s√≥n de vacances, √©s perfectament comprensible que ens arribin cada vegada m√©s queixes del deteriorament de la salut d¬íun nombre creixent de treballadors. Aix√≠ ho demostren les baixes per malaltia. Amb aquest panorama, algunes oficines afortunades rebran una supl√®ncia. Normalment a Banc Sabadell, a difer√®ncia del sector, es fa servir sistem√†ticament per suplir les vacances el contracte d¬íinterinatge, el qual no t√© la indemnitzaci√≥ prevista quan es cancel¬∑la, en lloc de fer servir el contracte eventual per circumst√†ncies de la producci√≥, majoritari en el sector, que s√≠ t√© una indemnitzaci√≥ de vuit dies per any treballat. Estalviant, com sempre. Generalment, hi ha bancs que donen una formaci√≥ presencial de uns quant dies en una oficia pilot, abans que els empleats de nou ingr√©s s¬íincorporin als seus llocs de treball. A Banc Sabadell, en canvi, s¬íenvia el treballador, habitualment una persona jove, al seu lloc de treball sense la formaci√≥ pr√®via i se li ofereix la possibilitat de dedicar gratu√Įtament el seu temps lliure, el seu ordinador i la seva llum per formar-se per al banc. Tamb√© espera que els companys de l¬íoficina (tinguin temps, o no en tinguin) formin el nou empleat, i segurament l¬íADM no tindr√† en compte el temps invertit. Aquest joves, que arriben amb una bona formaci√≥ acad√®mica, amb una llicenciatura en el seu curriculum i que han passat un proc√©s de selecci√≥ dur, s√≥n enviats normalment a llocs de Caixa. √Čs obvi que la persona contractada tampoc tindr√† temps de con√®ixer els seus drets econ√≤mics o laborals perqu√® haur√† de buscar-los a la intranet i, tenint en compte l¬íeliminaci√≥ de la informaci√≥ sobre aquest tema que ha fet Recursos Humans en el Manual de l¬íEmpleat i la dispersi√≥ dels textos que hi ha, tenim seriosos dubtes que arribin a tenir ni tan sols una lleugera idea de les seves condicions laborals, llevat de la informaci√≥ escrita que reben des de COMFIA-CCOO. Finalment, fins i tot, √©s probable que la persona contractada per a la supl√®ncia no torni a treballar mai m√©s per al banc, per la qual cosa la seva experi√®ncia laboral, sobre tot si √©s la primera, no ser√† gens satisfact√≤ria. Enrere queden aquells anys que ingressar en aquesta entitat es considerava un √®xit laboral i eren molt pocs els qui abandonaven l¬íempresa per anar a la compet√®ncia o a d¬íaltres sectors. Actualment, ens trobem amb els empleats m√©s joves i amb m√©s possibilitats que abandonen el banc sense cap sentiment de nost√†lgia perqu√®, a m√©s a m√©s, Banc Sabadell no √©s entre els qu√® paguen millor en el sector. D¬íuna altra banda, el personal de m√©s edat somnia amb la prejubilaci√≥. Tot indica que l¬íorganitzaci√≥ del treball en el Grup Banc Sabadell √©s dolenta perqu√® no estimula als m√©s joves i cansa a la majoria del personal, provocant, com hem dit a l¬íinici, problemes de salut als treballadors. COMFIA-CCOO propugnem la formaci√≥ presencial i pr√®via a la incorporaci√≥ al lloc de treball. COMFIA-CCOO exigim que la causalitat en la contractaci√≥ sigui la adequada, fent prevaler els contractes de llarga durada amb la finalitat de donar m√©s estabilitat al treball, i eliminant tant com es pugui la precarietat actual. COMFIA-CCOO exigim una valoraci√≥ dels riscos psicosocials que permeti dur a terme una adequada organitzaci√≥ del treball, millorant les actuals condicions laborals de la plantilla. Ja √©s hora que el Grup Banc Sabadell, a m√©s a m√©s, d¬íaspirar a obtenir les bones qualificacions en els par√†metres financers, es preocupi de fer una gesti√≥ responsable dels seus treballadors. Sabadell, setembre de 2005