Archivado en Comunicats, Salari

Entrevista amb el Director de Banca Comercial del Grup Banc Sabadell

18 05 05 Jaume Puig afirma que els objectius són exigents i que hi ha pressió perquè la competència en el mercat és ferotge, però que de cap manera la seva Direcció aprova el fustigament, les amenaces i les persecucions als empleats per assolir els objectius. (PDF:Cat. / Cast.)

Entrevista amb el Director de Banca Comercial

Arrel de la carta que vam enviar a Jaume Puig comunicant el malestar d¬īun nombre important de gestors comercials i directors sobre els m√®todes que es fan servir per "incentivar" l¬īactivitat comercial, el senyor Puig ens va convocar a una entrevista, en la qu√® vam constatar algunes q√ľestions importants:  La Direcci√≥ de Banca Comercial no aprova el fustigament i el control, gestionant a manera de persecuci√≥, com a m√®tode de treball dels Directors Regionals, de Zona o oficina. La seva funci√≥ √©s direccionar els objectius "incentivant responsabilitats", sense assetjament, amenaces ni persecuci√≥. Ens va comentar que hi ha pressi√≥ perqu√® el sector pateix una compet√®ncia ferotge que obliga a un esfor√ß immens per captar mercat, per√≤ que la manera de cr√©ixer ha de basar-se en una bona gesti√≥ dels recursos humans, amb la participaci√≥ i ajuda dels responsables de cada √†mbit.  La voluntat de Banca Comercial √©s que els objectius, personals i d¬īunitat, siguin "exigents, per√≤ que es pugin aconseguir", els pressupostos inicials s√≥n flexibles i han d¬īadaptar-se en funci√≥ de la situaci√≥ de cada unitat de treball. Per exemple, ens va comunicar que els DZ poden i han d¬īajustar els pressupostos en funci√≥ de situacions espec√≠fiques, com les baixes per malaltia, de maternitat o, fins i tot, circumst√†ncies sobrevingudes relatives a clients i a l¬īentorn comercial. Tamb√© els macroobjectius han d¬īadaptar-se, en la mesura que sigui possible, a les situacions concretes i evitar injust√≠cies o discriminacions, tant en les exig√®ncies professionals com en les seves conseq√ľ√®ncies retributives.  Jaume Puig ens va transmetre que les exig√®ncies de resultats han de ser equilibrades amb la compensaci√≥ econ√≤mica i que entenia que a un gestor comercial amb nivell professional XI o X no se li pot exigir el mateix esfor√ß que a altres nivells superiors. Tamb√© √©s del parer que el personal comercial, sobretot els nivells m√©s baixos, han de tenir una expectativa de promoci√≥ professional clara. Tamb√© vam tractar la q√ľesti√≥ de la jornada i, sense negar que hi ha extensi√≥ de jornada, va afirmar que no es pret√©n una extensi√≥ sistem√†tica i que, per tant, les actuacions d¬īalguns Directors o Apoderats de Zona que emeten correus diaris o trucades telef√≤niques, √ļnicament per a controlar la pres√®ncia del personal comercial per la tarda, no √©s una directiu de Banca Comercial, ni l¬īaproven. Va insistir en qu√® tant el DR com el DZ ha de gestionar la falta de personal al seu c√†rrec en tot moment. Per la nostra part vam manifestar que perqu√® aquestes directrius siguin una realitat, la Direcci√≥ del Banc ha de preocupar-se pel clima laboral i no nom√©s pels resultats i, ja que no estan disposats a invertir en increments de plantilla ni rebaixar els objectius, com a m√≠nim hauran de formar correctament les persones responsables dels √†mbits comercials perqu√® puguin dur a terme una gesti√≥ "incentivadora i cooperadora" amb el personal al seu c√†rrec. Finalment, esperem que les actuacions que ens van portar a fer la nostra carta no es tornin a produir i aconsellem que, si no √©s aix√≠, es denunci√Įn a la Direcci√≥ de Banca Comercial i a nosaltres.

Sabadell, 18 de maig de 2005

Sovint resulta que a les entrevistes, per sinceres que siguin, s¬īexpressin les millors intencions, per√≤ acompanyar-les amb fets no √©s f√†cil. A la p√†gina anterior heu llegit els nostres comentaris sobre l¬īentrevista que vam tenir amb en Jaume Puig. Poques setmanes despr√©s vam comprovar que les bones intencions no es corresponien amb la realitat. La Direcci√≥ de Banca Comercial havia decidit imposar un nou horari de treball, atendre els client de 17 a 19 hores. Ho va escriure i ho va publicar a la Intranet. Sabia que no era horari de Conveni, sabia que era prolongaci√≥ de la jornada i, at√®s que no es paguen les hores extres, sabia que cometia un frau a la Seguretat Social. Per evitar tot aix√≤, vam enviar una nota perqu√® es rectifiqu√©s la instrucci√≥. Ens alegra que, a hores d¬īara, la rectificaci√≥ ja s¬īha fet.