Archivado en Comunicats, Salari

Banc Sabadell no vol col路laborar en les despeses de trasllat

09 02 05 La demanda individual 煤nic recurs davant del NO de Recursos Humans. (PDF:Cat. / Cast.)

Banc Sabadell no vol col路laborar en les despeses de trasllat

聯En el cas que el canvi sigui a una altra pla莽a distinta d聮aquella on prestava els seus serveis dins el radi de 25 km, les empreses hauran de col路laborar en la soluci贸 dels problemes derivats del transport, que puguin generar-se com a conseq眉猫ncia de l聮aplicaci贸 d聮aquesta norma聰 (Article 30 del Conveni Col路lectiu) La integraci贸 dels companys i companyes de Banco Atl谩ntico ha tornat a posar en evid猫ncia que Banc Sabadell no col路labora amb els seus empleats en les despeses generades pel trasllat als centres de treball de localitats diferents. 脡s un problema que arrosseguem i reclamem des de fa temps. La nostra empresa es declara molt orgullosa de l聮augment d聮un 38,8% dels beneficis, per貌 no considera que hagi de compartir aquests beneficis amb els seus empleats i tampoc que hagi de col路laborar amb les despeses extra que els genera quan els envia a treballar a una localitat diferent de la que tenen assignada. Nosaltres posem el temps en el trasllat, per tant, que ens paguin els despla莽aments, com han dictaminat nombroses sent猫ncies. Som conscients que el mes de gener l聮empresa va deixar de pagar les despeses de despla莽ament, establertes en la normativa laboral del BA, al col路lectiu de persones procedents de Banco Atl谩ntico, per aix貌 vam tornar a plantejar a Recursos Humans dues q眉estions: 1) tenint en compte l聮elevat nombre de persones que en aquests moments es traslladen de Barcelona a Sabadell o a Sant Cugat i de Sabadell a Sant Cugat, seria raonable un transport col路lectiu per aquests recorreguts. La resposta va ser negativa. 2) Vam demanar que es compl铆s l聮article 30 del Conveni Col路lectiu, 茅s a dir, que abonessin, com a m铆nim, el cost de la despesa del transport col路lectiu a tots aquells empleats que es traslladen a una altra localitat. Tamb茅 vam rebre la mateixa resposta: NO. Hem fet tot el possible perqu猫 les despeses dels viatges no anessin a c脿rrec dels treballadors i treballadores. Tanmateix, no sembla que la Direcci贸 del banc, que hauria de respondre positivament a una petici贸 tan senzilla com aquesta, tingui consci猫ncia de les necessitats i els esfor莽os reals i concrets de la plantilla. En el cas del transport p煤blic de Barcelona a Sabadell, estem parlant d聮uns cinquanta euros al mes. Per aconseguir la compensaci贸 establerta en el Conveni Col路lectiu, nom茅s resta com a alternativa la demanda jur铆dica individual (no 茅s possible la reclamaci贸 col路lectiva del sindicat). Creiem que ja 茅s hora que les persones que treballen en aquest Grup bancari es decideixin a exigir les despeses de despla莽ament. Des de Comfia-CCOO us animem a reclamar els vostres drets i us oferim l聮assessorament jur铆dic necessari. Podeu posar-vos en contacte amb qualsevol dels nostres delegats, o b茅 a: Barcelona: tel. 93-4465108, fax 93-4462109, e-mail ccoobcn@sabadellatlantico.com Sabadell: tel. 93-7289376, fax 93-7262974, e-mail ccoo901@sabadellatlantico.com

Sabadell, febrer de 2005