Archivado en Comunicats, Salari

L麓altra cara de la fusi贸: les persones


21 12 04 Els empleats i les empleades expliquen qu猫 senten i viuen aquests primers dies despr茅s de la integraci贸. (PDF:Cat. / Cast.)


pdf
print
pmail

L聮altra cara de la fusi贸: les persones


La valoraci贸 positiva que el mercat i els alts directius d聮aquesta entitat fan d聮aquesta 聯reeixida i r脿pida聰 fusi贸 no t茅 en compte les persones que la fan possible. S贸n danys col路laterals perfectament assumibles per l聮organitzaci贸. No obstant aix貌, creiem que hauria de preocupar seriosament als dirigents d聮aquesta empresa l聮esgotament de la plantilla. Dif铆cilment un col路lectiu de persones cansades i insatisfetes podr脿 portar a terme l聮anunciat i ambici贸s nou pla triennal de negoci que, entre d聮altres objectius, pret茅n una reducci贸 important de la ratio d聮efici猫ncia, la qual cosa implica m茅s retallades que afectaran a la qualitat de la vida laboral personal de la plantilla.



脡s molt dif铆cil publicar un escrit que resumeixi breument com 茅s el proc茅s de fusi贸 Sabadell/Atl谩ntico. Tanmateix, pensem que la millor manera de compartir la situaci贸 que viuen actualment les persones que treballen en el Grup Sabadell 茅s publicar alguns dels escrits que la plantilla ens envia. Ho farem amb el perm铆s dels autors i les autores i de manera an貌nima perqu猫 moltes persones d聮aquesta empresa tenen por dels seus gestors - per alguna cosa ser脿 -. Tal vegada aix铆 en Josep Oliu, Juan Mar铆a Nin, Juan Cruz Alcalde i la resta dels membres del Comit猫 Executiu entenguin per qu猫 insistim en que rebaixin la pressi贸 laboral i compensin la plantilla amb una part dels beneficis obtinguts en aquests 煤ltims anys. Aprofitem per dir-vos que el mes d聮octubre ens vam dirigir als directius abans esmentats reclamant novament una compensaci贸 extra per a tota la plantilla. La seva resposta la podeu trobar al nostre web, apartat d聮acci贸 sindical/retribuci贸 salarial. (vegeu text)Tot seguit reprodu茂m dos escrits que ens han enviat un treballador i una treballadora des de diferents 脿mbits territorials. Un 茅s llarg i l聮altre breu, per貌 tots dos reflecteixen com es sent la plantilla. La nostra intenci贸 茅s, si ens ho permeteu, seguir publicant els vostres escrits, per aix貌 us animem a que ens feu arribar la vostra experi猫ncia sobre la situaci贸 que vivim en el Grup Banc Sabadell.

Escrit rebut des de la Comunitat de Madrid:聯Han passat 11 dies laborals des de la fusi贸 de les oficines de Banc Sabadell amb Banco Atl谩ntico i encara no s聮ha publicat res a la p脿gina web d聮aquesta Secci贸 Sindical ni s聮ha rebut a les oficines cap comunicat sobre l聮esdeveniment catastr貌fic que ens ha tocat viure a les oficines fusionades des del dia 7 i des d聮unes quantes setmanes abans de tancar-les.

S贸c administratiu d聮una de les oficines de Banc Sabadell que s聮ha fusionat amb una altra de Banco Atl谩ntico.

Ens hem traslladat a la de l聮Atl谩ntico, amb tot el qu猫 aix貌 ha comportat des d聮unes quantes setmanes abans del dia 聯D聰. Si hagu茅s de dir una per una les tasques que hem hagut de fer la llista seria interminable, a m茅s a m茅s de continuar fent la feina di脿ria d聮atenci贸 al p煤blic fins al dissabte dia 4.

El caos que ens hem trobat a l聮oficina receptora de la fusi贸 ha sigut monumental. Tot el que trasllad脿vem era en caixes i ho hav铆em de col路locar novament a l聮oficina nova, tal com estava a l聮oficina d聮origen. A m茅s a m茅s, hav铆em de continuar amb la tasca di脿ria d聮atenci贸 al p煤blic, el doble o el triple de clients i de trucades telef貌niques! Tot s聮agreuja per haver d聮ajudar als nostres companys de Banco Atl谩ntico a fer la seva tasca di脿ria (ajuda que donem gratament perqu猫 tamb茅 sabem de sobres qu猫 significa aquesta situaci贸) perqu猫, tot i haver fet els cursos de SIBIS, els que hem patit m茅s canvis inform脿tics perqu猫 venim de Banco Natwest ho sabem molt b茅, no es pot comparar amb treballar en 聯real聰 i amb els clients al davant.

Entre els incidents que s聮han produ茂t, molts nom茅s els conec de sentir-los comentar per part dels apoderats de l聮oficina i, per tant, no els puc descriure, per貌 fan refer猫ncia a q眉estions comptables i al canvi de productes. Explico, doncs, els incidents que m聮han tocat de prop, els clients descontents, la c脿rrega de treball afegida a la feina di脿ria, l聮estr猫s durant tota la jornada de treball i fora d聮ella (perqu猫 la majoria, per no dir tots, ens hem portat els problemes de feina a casa).

 Canvi de llibretes, hem d聮explicar que els moviments que no surten a la llibreta de Banco Atl谩ntico tampoc sortiran a la nova de SabadellAtl谩ntico i hem de lliurar-los un extracte per tal que vegin els moviments que falten.

 Recollida dels DNI i signatures per a la seva digitalitzaci贸, que en teoria ja s聮havien recollit per part dels companys de Banco Atl谩ntico, per貌 que ara no serveixen per tenir el compte antic.

 Lliurament de BsOnline nous, targeta i contracte, perqu猫 la numeraci贸 de les targetes enviades a l聮oficina no coincideix amb la numeraci贸 que hi ha al contracte pendent de signar pels clients.

 Petici贸 de targetes de d猫bit noves perqu猫, curiosament, als clients de Banco Atl谩ntico els han deixat amb una targeta, que 茅s tant de d猫bit com de cr猫dit, amb la qual nom茅s poden disposar en el caixer a cr猫dit.

 Lliurament de talonaris als clients de Banco Atl谩ntico i cancel路laci贸 de comptes per duplicitat.

 ...



Per tot plegat i tot el que vindr脿, des d聮aquesta Secci贸 Sindical, s聮hauria de posar en coneixement de l聮empresa, si encara no s聮ha fet, l聮esfor莽 que tots els treballadors fem per qu猫 la integraci贸 es faci de la millor manera possible per a tots, tant els clients com els empleats. I, igual que es va demanar la compensaci贸 per la formaci贸 d聮integraci贸 als companys de Banco Atl谩ntico i als tutors de Banc Sabadell, que es demani alguna compensaci贸 per als treballadors que estem patint en la nostra pell la fusi贸 d聮una oficina de Banc Sabadell amb una altra de Banco Atl谩ntico.聰
Escrit rebut des de Girona:聯No teniu la sensaci贸 que us prenen el p猫l? Un cop m茅s ens feliciten per la nova integraci贸 en la qual no s聮han ni molestat a posar els mitjans necessaris. Aprofitant-se com sempre del sobreesfor莽 dels empleats, que amb la seva voluntat han fet possible que les oficines funcionin amb greus problemes d聮organitzaci贸.

Qu猫 s贸n els empleats per a una empresa de serveis com 茅s el Grup Banc Sabadell? M脿quines de lloguer. Tant li fa les condicions en qu猫 funcionen, solament compten els resultats.聰
Malgrat tot el que s聮exposa en aquestes cartes, volem subratllar la sensaci贸 de solidaritat entre els companys i companyes davant d聮aquesta situaci贸 de caos. Aquesta solidaritat no 茅s fruit de les filosofies i actituds que fomenta l聮alta Direcci贸. M茅s aviat es tracta d聮un valor exclusivament atribu茂ble a la qualitat de les persones que treballen en aquesta empresa i que sobreviu a pesar de les pol铆tiques prepotents, agressives i monataristes que desenvolupen els dirigents del Grup.

Suggerim al Comit猫 Executiu que destina tot el capital que calgui per contractar a experts com Roland Berger per dissenyar r脿pides fusions, contractin tamb茅 experts en pol铆tiques de Recursos Humans per gestionar i motivar les persones d聮una manera m茅s racional i humana. Tots i totes els ho agrair铆em profundament.

Aprofitem per desitjar a tots i totes unes bones festes.


Sabadell, desembre de 2004