Archivado en Comunicats, Previsio Social

Prejubilacions contra reserves

14 12 04 (COMFIA-CCOO) ha reclamat al Banc d¬īEspanya que reconsideri la seva posici√≥ i permeti a la banca prejubilar contra reserves, per evitar que cents i potser milers de treballadors i treballadores vegin afectades les seves prejubilacions per aquest impediment i es causi un gran impacte al compte de resultats de les entitats. (PDF:Cat. / Cast.)

CCOO reclama al Banc d¬īEspanya que reconsideri la seva posici√≥ i permeti prejubilar contra reserves

La Federaci√≥ de Serveis Financers i Administratius de Comissions Obreres (COMFIA-CCOO) ha reclamat al Banc d¬īEspanya que reconsideri la seva posici√≥ i permeti a la banca prejubilar contra reserves, per evitar que cents i potser milers de treballadors i treballadores vegin afectades les seves prejubilacions per aquest impediment i es causi un gran impacte al compte de resultats de les entitats.Per a COMFIA¬ĖCCOO el comunicat del banc emissor descartant la possibilitat de carregar contra reserves les prejubilacions √©s negatiu, per extemporani, en produir-se a 17 dies de tancar l¬īexercici, i pels problemes tan laborals com de resultats que se¬ín poden derivar. √Čs conegut per tothom que les Normes Internacionals de Comptabilitat, en vigor a Espanya a partir de l¬ī1 de Gener de 2005, no permeten aquesta pr√†ctica, que √©s habitual a Espanya. Tamb√© √©s conegut per√≤, que en els √ļltims anys aquesta pr√†ctica ha perm√®s una reordenaci√≥ no traum√†tica del sector i ha facilitat, especialment en els processos de fusi√≥, un consens i uns compromisos de solucions ordenades en la reestructuraci√≥ de les plantilles. Aquest any que s¬īhan produ√Įt dos importants fusions, Barclays-Zaragozano i Sabadell-Atl√°ntico, i quan encara subsisteixen necessitats de les fusions de SCH i BBVA, no sembla el moment d¬íacabar amb aquesta pr√†ctica. Els bancs, i sobretot els grans, van ampliar els seus plans de prejubilacions el Setembre, a conseq√ľ√®ncia del que es va interpretar com a senyal positiu del Banc d¬īEspanya sobre la possibilitat de carregar contra reserves. √Čs imprescindible que el banc supervisor arribi a un acord amb les entitats que els hi permeti carregar a reserves almenys una part de les prejubilacions i la resta contra resultats, perqu√®, en cas contrari, sembla ser que l¬īimpacte no seria assumible pel compte de resultats i podria suposar un problema per a centenars de treballadors i treballadores que es poden veure afectats, si es redueixen el nombre de les prejubilacions oferires. El cost mitj√† estimat per prejubilaci√≥ √©s d¬īuns 210.354 euros (uns 35 milions de les antigues pessetes), la qual cosa en el cas dels dos grans consumiria de 35.000 a 40.000 milions de les antigues pessetes (210¬í35 a 240¬í40 milions d¬īeuros), si es produeixen totes les sortides anticipades previstes i/o compromeses. Un important nombre de treballadors i treballadores corren el risc de no poder-se prejubilar si ara la banca retalla el nombre de baixes oferires, a m√©s de l¬īimpacte que pugui tenir sobre la cotitzaci√≥ de les accions, si es costeja contra resultats, i aix√≤ obliga a les empreses a revisar a la baixa les seves previsions de beneficis. Confiem que la decisi√≥ comunicada no sigui definitiva i que el Banc d¬īEspanya pugui reconsiderar la seva posici√≥. Aix√≤ facilitaria fer possible el consens comprom√®s en el nostre sector per reordenar les plantilles, tant aquest any com en el futur, i afavoriria igualment la bona salut del nostre sistema financer.

14 de Desembre de 2004