Archivado en Comunicats, Salari

Desregularitzaci贸 d聮horaris 聳 Banca d聮empreses

01 03 2004 El banc proposa un horari fora del conveni de banca. (PDF:Cat. / Cast.)

Desregularitzaci贸 d聮horaris 聳 Banca d聮empreses

El banc proposa un horari fora del conveni de banca L聮octubre de 2003 es va obrir a Madrid una oficina d聮empreses amb un horari especial no incl貌s en el nostre conveni col路lectiu, que es va comunicar per escrit als clients i verbalment als empleats afectats. L聮horari 茅s de 8.00 a 17.00 de dilluns a dijous tots els mesos de l聮any, amb una hora per dinar, i cada divendres de 8.00 a 15.00; excepte el mes d聮agost, que es treballa de 8.00 a 15.00 de dilluns a divendres. Aquest horari supera el c貌mput anual d聮hores marcades en conveni, per aix貌 la direcci贸 del banc va decidir fer una cl脿usula addicional al contracte de treball que detalla un horari que millora el que diu el conveni: els mesos que es treballar脿 de 8.00 a 15.00 de dilluns a divendres s贸n els que hi ha entre l聮1 de maig i el 31 d聮octubre. Amb tot, el comprom铆s verbal dels empleats afectats 茅s que prolongaran la jornada segons l聮horari especificat en el par脿graf primer: treballar fins a les 5 de la tarda tot l聮any, excepte el mes d聮agost. El banc, en lloc de pagar les hores extres, ofereix una minsa gratificaci贸 especial Com a compensaci贸 per aquesta extensi贸 de jornada s聮abona en la n貌mina 270 euros en concepte de gratificaci贸 per horari especial, nom茅s durant els 5 mesos de prolongaci贸 de jornada i descomptant proporcionalment els dies no treballats. CCOO vam denunciar els fets davant la Inspecci贸 de Treball perqu猫 es tracta d聮hores extres que haurien de ser cotitzades i pagades. Per exemple, per a un nivell 9 comportaria un import mensual de 470 euros de mitjana. La decisi贸 de la Inspecci贸 de Treball diu: La Inspecci贸 de Treball dictamina que es tracta d聮hores extres i que el banc les ha de pagar als seus treballadors La decisi贸 de la Inspecci贸 de Treball diu: Como quiera que el importe abonado lo es en concepto de prolongaci贸n de su jornada que finalizar铆a a las 15 horas, procede cotizarse como hora extraordinaria y no englobarse en Contingencias Comunes,.... Sobre si el importe recibido es correcto, los interesados deber谩n, si lo consideran oportuno reclamar en la Jurisdicci贸n Social las diferencias que estimen pertinentes. La inspecci贸 determina que l聮extensi贸 de jornada que fan els empleats per complir amb el comprom铆s adquirit verbalment s贸n hores extres que no s贸n degudament pagades ni cotitzades, per貌, segons marca la llei, la reclamaci贸 de la quantitat queda a iniciativa de cada empleat. Al banc, li motiva la desregularitzaci贸 dels horaris Arran de la implantaci贸 successiva d聮aquest model de banca d聮empreses a tot el territori nacional, l聮horari es fa extensiu a un nombre cada vegada m茅s gran de companys. Aquestes condicions, negociades individualment amb cada empleat, fora del conveni col路lectiu i sense les consultes preceptives pr猫vies amb els representants sindicals, comporten un pas m茅s a la desregularitzaci贸 de les nostres condicions laborals i s聮emmarca en all貌 que 茅s habitual en l聮actual pol铆tica de recursos humans del banc. El treballador queda obligat legalment al pacte, per貌 no a estendre la seva jornada laboral Recordem a tot el personal afectat que aquestes modificacions no poden ser imposades i que la seva acceptaci贸 茅s totalment volunt脿ria. D聮altra banda, la signatura de la cl脿usula que el banc ofereix, quan el text coincideixi amb el que abans s聮ha citat (millora l聮horari partit i el nombre d聮hores de jornada anual de conveni), compromet legalment al que es pacta i no obliga en absolut a estendre la jornada. De totes maneres, us recordem el perill que impliquen els acords privats i verbals amb una empresa que cont铆nuament retalla els nostres drets i incompleix els seus compromisos. La millor soluci贸 seria crear m茅s ocupaci贸, en lloc de fer frau amb les hores extres Com a sindicat creiem que la millor soluci贸 per cobrir aquests horaris especials 茅s la creaci贸 de llocs de treball nous i que la pitjor 茅s la que s聮ha adoptat: frau amb les hores extres, cotitzades malament i pagades encara pitjor. Conseq眉entment, la nostra intenci贸 茅s seguir denunciant davant la Inspecci贸 de Treball la pr脿ctica d聮aquests horaris decidits unilateralment per l聮empresa. Seguirem informant sobre aquesta q眉esti贸.

Madrid, mar莽 de 2004