Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Reformes d´oficines

25 02 04 Es tornen a reproduir els mateixos riscos detectats anteriorment. La veritat, és que sembla impossible, però aquesta és la realitat. Han passat 5 anys i ens trobem al mateix lloc. (PDF:Cat. / Cast.)


pdf print pmail

Reformes d´oficines
"molt soroll per no res"


Segurament recordareu que durant els mesos de setembre i octubre vam denunciar públicament l´estat deplorable en què es trobaven una sèrie d´oficines on s´estaven fent obres, el patiment dels empleats afectats i la poca sensibilitat de l´empresa.

Ara hem entès el perquè de tot plegat. II.lusos de nosaltres. Desconeixíem que l´empresa el que volia era fer passar els empleats per unes situacions límit segurament perquè agafessin bagatge i així després valoressin millor les noves condicions de treball. Com si es tractés d´un concurs televisiu en què una sèrie de personatges viuen situacions limit i absurdes.



La nostra perversitat ens fa pensar : Tant soroll per no res?



Evidentment, les realitats de les oficines reformades han canviat, només faltaria!, però hi ha una relació equitativa entre el cost humà i l´econòmic de les reformes i el resultat d´aquestes? Contundentment, NO!



I per argumentar-ho utilitzarem les avaluacions de riscos. Com sabeu, han passat per totes les oficines tècnics d´una empresa externa subcontractada pel propi banc, han valorat les condicions de treball i han fet un informe amb els riscos laborals detectats. Llavors l´empresa, teòricament, hauria d´actuar per aplicar les mesures correctores pertinents i eliminar o pal.liar els riscos detectats.



Concretament, el primer trimestre de 1999 es van fer les avaluacions de riscos a la majoria d´oficines. D´aquestes avaluacions es van detectar una sèrie de riscos com, per exemple: cables elèctrics sueltos, problemes de temperatura i d´humitat relativa, problemes d´il·luminació, problemes d´espai sota la taula de treball, cadires no ergonòmiques, ubicació inadequada del PC, impressora, teclat, etc. Aquests eren els riscos sabuts per a tothom però que l´avaluació de riscos va fer aflorar per al coneixement de l´empresa.



Teòricament, l´empresa hauria d´haver aplicat les mesures correctores adequades per solucionar aquestes situacions, cosa que no va fer. Amb tot, el que és més esperpentic és que encarreguen a un "il·luminat" del disseny el projecte d´una nova oficina, es fan les reformes pertinents per adequar les oficines a aquest nou disseny, es fa la corresponent avaluació de riscos i el resultat és fantàstic! Es tornen a reproduir els mateixos riscos detectats anteriorment.



La veritat, és que sembla impossible, però aquesta és la realitat. Amb 5 anys hem donat la volta sencera al cercle i ens trobem al mateix lloc. Això es diu gestionar bé els recursos.



I davant d´aquest panorama, què pensa fer l´empresa de tot plegat? I el Servei de Prevenció, en dirà alguna cosa? Com hem dit abans s´ha millorat la imatge de l´oficina, però les condicions de treball continuen sent les mateixes, això sí, ara som més moderns. La realitat és que en aquest món de mones que vivim la imatge és la imatge i la resta de qüestions no tenen importància. El Grup Banc Sabadell ens ho recorda dia rera dia.


Sabadell, febrer de 2004

Infórmate

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más


Síguenos en Telegram

Dónde estamos


OFICINAS CENTRALES
Ramírez de Arellano, 19
28043 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es