Archivado en Comunicats, Ocupacio

Grup Banc Sabadell + Grupo Banco Atl谩ntico = 10.306 persones

24 12 03 Comencen les converses per establir un protocol d麓ocupaci贸. (PDF:Cat. / Cast.)

Grup Banc Sabadell + Grupo Banco Atl谩ntico = 10.306 persones

Deixant al marge l聮an脿lisi que puguem fer sobre si la compra del Grup Banco Atl谩ntico era o no imprescindible perqu猫 el Grup Banc Sabadell tingu茅s la dimensi贸 que li cal per assegurar la seva superviv猫ncia i millorar la seva posici贸 en el sector, 茅s evident que ara ens preocupen profundament les coincid猫ncies que hi ha en el Grup resultant: aproximadament 120 oficines i els serveis centrals dels dos bancs (el Atl谩ntico disposa de serveis corporatius a Barcelona, Madrid i M脿laga que sumen m茅s de 800 persones). Les previsions del Banc Sabadell s贸n, segons la documentaci贸 lliurada a la Comissi贸 Nacional del Mercat de Valors, el tancament de 70 oficines, la reubicaci贸 de 60 m茅s i l聮eliminaci贸 de duplicitats en els serveis corporatius. El dilluns, dia 22, CCOO vam mantenir una primera reuni贸 amb la direcci贸 de recursos humans del Banc Sabadell, en la qual vam plantejar la necessitat d聮establir un protocol d聮ocupaci贸 que reguli les possibles reestructuracions de la plantilla i la necessitat d聮aconseguir un acord que avali un proc茅s pac铆fic i raonable de les previsibles prejubilacions a ambdues entitats. A m茅s a m茅s, sol路licitem una paga extra per a tots els empleats i empleades del nou Grup. Aix貌 煤ltim 茅s una q眉esti贸 que en les adquisicions anteriors del Grup ja hav铆em demanat sense 猫xit, tot i que 茅s habitual en el sector que les entitats comparteixin amb els seus empleats les importants plusv脿lues que obtenen en els processos de compra i integraci贸. Ahir, dia 23, es va produir la comunicaci贸 oficial de la compra i d聮altres informacions que hi ha a la documentaci贸 lliurada a la CNMV a tota la representaci贸 sindical present en el Grup Banc Sabadell La primera impressi贸 que tenim 茅s que la direcci贸 del Grup pret茅n un proc茅s d聮integraci贸 pac铆fic. Per aix貌, creiem que estan disposats a mantenir el di脿leg per establir el consens necessari amb la representaci贸 sindical. Entre el 15 i el 20 de gener comen莽aran les negociacions per establir els acords que permetin a les plantilles dels dos Grups encarar amb certa tranquil路litat un proc茅s que el Banc Sabadell vol portar a terme en dotze mesos i que, sens dubte, ser脿 dif铆cil i dur per a tots. Aprofitem aquest comunicat per donar la benvinguda als companys i companyes del Banco Atl谩ntico i per assegurar que les seccions sindicals de CCOO dels Grups Banco Atl谩ntico i Banc Sabadell lluitarem per les condicions laborals i l聮ocupaci贸 de la plantilla del nou Grup Banc Sabadell.

Sabadell, 24 de desembre de 2003