Archivado en Comunicats, Salari

No és el mateix

17 11 03 La campanya, que hem denominat ¬ďNO √ČS EL MATEIX¬Ē, pret√©n establir de forma clara les difer√®ncies i asimetries entre els que dirigeixen les nostres entitats i la resta dels treballadors. Entre banquers i bancaris. (PDF:Cat. / Cast.)

NO √ČS EL MATEIX

Fa uns dies que hem comen√ßat a desenvolupar la segona part de la campanya de mobilitzacions d¬íadvert√®ncia, que tenen com a objectiu aconseguir que els bancs i l¬īAEB modifiquin la seva posici√≥ en la negociaci√≥ del Conveni Col¬∑lectiu. Com sabeu, uns i altra es neguen a realitzar una proposta en mesa que reculli els aspectes que venim reivindicant des de l¬īinici de la negociaci√≥: salari amb cl√†usula de revisi√≥, dissabtes lliures, categories... La campanya, que hem denominat ¬ďNO √ČS EL MATEIX¬Ē, pret√©n establir de forma clara les difer√®ncies i asimetries entre els que dirigeixen les nostres entitats i la resta dels treballadors. Entre banquers i bancaris. Tots vivim del nostre treball, per√≤ no tots aportem el mateix al compte de resultats, ni cobrem el mateix, ni tenim els mateixos interessos. Alfredo Sa√©nz Abad, Conseller Delegat del SCH, percep una compensaci√≥ anual, incloses √≤bviament las dotacions al seu fons de pensions, com a m√≠nim, de 12 milions d¬īeuros (2.000 milions de pessetes). El SCH s¬īha negat permanentment a crear un fons extern de pensions per als seus treballadors, mentre que el fons de pensions dels seus CINC Consellers Executius tenia un saldo a 31.12.2002 de 129 milions d¬īeuros (m√©s de 21.000 milions de pessetes), dels que 59 milions d¬īeuros (gaireb√© 10.000 milions de pessetes) s√≥n del Conseller Delegat de l¬īEntitat. Jos√© Ignacio Goirigolzarri, Conseller Delegat del BBVA, percep una compensaci√≥ global anual de, com a m√≠nim, 6,5 milions d¬īeuros (1.100 milions de pessetes). La dotaci√≥ realitzada a c√†rrec dels resultats de 2002 per a cobrir els compromisos per pensions assumits per l¬īEntitat amb els seus TRES Consellers Executius va ser de 19,5 milions d¬īeuros. Per a evidenciar aquestes difer√®ncies no cal ni fer demag√≤gia ni inventar-se les dades, nom√©s cal acudir a les mem√≤ries de les Entitats i als anuaris estad√≠stics de l¬īAEB. El salari mitj√† d¬īun bancari √©s de 27.000 euros a l¬īany, 444 vegades menys que el d¬īAlfredo Sa√©nz i 241 vegades menys que el Jos√© Ignacio Goirigolzarri. Cada mig punt de pujada salarial per als 114.476 treballadors del sector suposa un import de 15,4 milions d¬īeuros, menys que els 18,5 milions d¬īeuros de la retribuci√≥ conjunta d¬īaquests dos Consellers Delegats. Durant els darrers quatre anys tots els ratios de productivitat per empleat, han crescut exponencialment: el marge b√†sic un 49,03%; el d¬īexplotaci√≥, un 95,90% i el resultat per empleat ha crescut a l¬íesmentat per√≠ode un 50,94%. Per a acabar, el negoci per empleat s¬īha incrementat en el dit per√≠ode un 47,46% mentre que les despeses de personal van cr√©ixer exclusivament el 2,26%. La negociaci√≥ del Conveni √©s el moment que es discuteix la part de la riquesa generada per una empresa o per tot un sector que ser√† distribu√Įda entre els seus treballadors. Aquesta distribuci√≥ pot fer-se en salari, reducci√≥ de jornada, reclassificaci√≥ de categories o en qualsevol altra millora de les nostres condicions de treball. Les nostres reivindicacions per aquest Conveni s¬īajusten a l¬īescenari que hem dibuixat anteriorment. L¬īAEB, els bancs que representa i, entre ells, molt especialment, els dos grans han impedit la negociaci√≥, no han presentat cap contraproposta raonable i han considerat excessives totes les nostres. S¬īescandalitzen que donem publicitat a dades que s√≥n p√ļbliques. El realment escandal√≥s √©s la seva actitud a la mesa de negociaci√≥ i la asimetria del seu comportament quan es tracta de resoldre els seus interessos o quan es tracta d¬īatendre els dels 114.476 treballadors del nostre sector.