Archivado en Comunicats, Salari

La funci贸 de caixa: alt risc

11 11 03 El 24% de les sancions que Relacions Laborals va imposar durant l聮any 2002 van recaure en persones que fan la funci贸 de caixa. (PDF:Cat. / Cast.)

La funci贸 de caixa: alt risc

El 24% de les sancions que Relacions Laborals va imposar durant l聮any 2002 van recaure en persones que fan la funci贸 de caixa. Els motius poden ser tres:  Reintegraments sense comprovaci贸 de signatures (cal comprovar la signatura a partir de 601 euros, fins i tot si coneixem la persona que fa el reintegrament).  Pagament de xecs falsificats o manipulats (passar els xecs d聮import superior a 1.800 euros per la llum ultraviolada i, si hi ha dubtes, cal demanar la conformitat del client que ha fet el xec).  Diverses actuacions que vulneren la normativa vigent. No obstant aix貌, el motiu real que causa totes aquestes sancions 茅s la pressi贸 laboral i medi脿tica insostenible que pateix la plantilla d聮aquesta entitat. El col路lectiu de persones que fan les funcions de caixa pateixen di脿riament el risc de ser enganyats per la picaresca que l聮enginy hum脿 pot crear. L聮empresa espera d聮aquest col路lectiu que siguin 猫tics, honestos, amables, 脿gils en l聮atenci贸 al client, coneixedors fins a l聮煤ltim detall del munt de normatives que l聮afecten (tot i que no reben la formaci贸 adequada) i, si 茅s possible, herois. A m茅s a m茅s, volen que siguin experts en frau i falsificaci贸. I, si tenen la desgr脿cia de ser estafats聟 els sancionen. De vegades, aquesta empresa tan 猫tica sanciona tamb茅 quan l聮empleat ha seguit la normativa. Aquest ha estat el cas d聮un company de la Regional de Madrid. Li van 聯endossar聰 un xec fals, malgrat que el va passar per la llum ultraviolada (posteriorment es va comprovar que la bombeta no funcionava b茅 i la van canviar). Segons el banc, la manca de recursos tamb茅 茅s culpa nostra. Recursos humans va procedir a comunicar a l聮empleat que tipificaria la falta com a GREU, per貌 el sancionaria com a lleu si reconeixia que havia incomplit la normativa. At猫s que el company no va acceptar uns fets que eren falsos, l聮empresa va procedir a sancionar-lo, cosa mai vista, amb el m脿xim en un cas d聮aquest tipus: 聯10 dies de suspensi贸 de feina i sou聰. Tamb茅 li comuniquen que la sanci贸, la complir脿 durant el mes de desembre, quan a l聮oficina li va millor. Davant d聮una actuaci贸 tan mafiosa i prepotent, el company s聮ha negat a acceptar 聯l聮oferta聰 de l聮empresa i ha decidit preservar la seva dignitat anant als tribunals per impugnar la sanci贸. Us advertim que, davant d聮una comunicaci贸 de sanci贸, jur铆dicament 茅s important la tipificaci贸 de la falta. Per tant, la sanci贸 pot ser lleu, per貌 a l聮expedient consta com a falta greu. L聮article 50 del conveni estableix que la reiteraci贸 (m茅s d聮una vegada) en falta greu en un per铆ode de dotze mesos, es considera una falta molt greu, que pot ser castigada amb l聮acomiadament. Amb aix貌 volem dir que heu d聮impugnar jur铆dicament aquelles comunicacions d聮infracci贸 laboral que siguin tipificades com a greus, si considereu que els fets que us imputen no s贸n certs. Denunciem la pol铆tica hip貌crita i esquizofr猫nica de recursos humans que, d聮una banda, s聮omple la boca de paraules com 猫tica, honestedat, transpar猫ncia聟 per貌, de l聮altra, redueix dr脿sticament les despeses laborals eliminant drets als seus empleats i les seves empleades, suprimint recursos materials i potencia un entorn laboral que es basa en la por i el c脿stig per aconseguir els resultats desitjats. Manifestem el nostre suport total a aquest company de la Regional de Madrid i al col路lectiu que di脿riament fa la funci贸 de caixa, feina de molta responsabilitat i molt poc reconeguda per aquesta empresa. Insistim que 茅s imprescindible que sigueu extremadament escrupulosos en l聮acompliment de la normativa, malgrat que aix貌 signifiqui menys agilitat. En l聮actual marc laboral, tots hem d聮aprendre a protegir-nos jur铆dicament de l聮agressivitat de recursos humans. Un bon m猫tode per aconseguir-ho 茅s complir les normatives que estableixen actuacions concretes, que davant d聮un tribunal esdevenen fets demostrables. Ens posem a disposici贸 vostra per a qualsevol dubte o aclariment.

Sabadell, novembre de 2003