Archivado en Comunicats, Ocupacio
Trasllat a la B-30 La supèrbia del poderós
18 02 03 Resultats de lenquesta als afectats pel trasllat, on es comprova que per a la majoria comporta lincrement del temps de desplaçament, de les despeses de transport i de menjar, cosa que significa pèrdua de qualitat de vida i de poder adquisitiu. Demanem dietes, transport i serveis. (PDF:Cat.)
LA SUPÈRBIA DEL PODERÓS(el trasllat a la B-30)
Qui hi va? Del total de les persones que es desplaçaran a Sant Cugat, el 63,9% fa horari partit, tot i que només el 14,4% de les persones que fan jornada partida tenen contracte de jornada partida, d´acord amb el seu horari laboral real. A més, de totes les persones que fan aquest tipus de jornada, només el 7,2 % cobren dietes. Un altre aspecte que cal tenir el compte és el desplaçament. Actualment, el 31,3% de les persones van a treballar a peu. A més a més, el 37,6% de les persones que fan jornada partida dinen a casa. És a dir, estem parlant d´un col·lectiu de persones que habitualment fa extensió de jornada, sovint a canvi de ben poca cosa (la majoria no cobra dietes de menjar ni de desplaçament). Per la jornada laboral que ens diuen que fan, molts d´ells segurament aconsegueixen equilibrar l´esforç que fan a l´empresa amb la seva vida familiar i social gràcies al poc temps que cal invertir en el desplaçament i gràcies a la proximitat al domicili que els permet dinar a casa. LI SEMBLA RAONABLE A L´EMPRESA EXIGIR ENCARA MÉS A CANVI DE NO RES? Què comporta per a les persones afectades aquest trasllat? Més temps de desplaçament: per al 84,2% de les persones que s´hi traslladen, aquest canvi implicarà una inversió en temps de desplaçament (respecte a la situació anterior) superior als 30 minuts. Increment de despeses de transport: per al 80,1% de les persones que s´hi traslladen, aquest canvi implicarà un increment en les despeses de transport. Increment en les despeses de menjar: per al 59.8% dels treballadors i les treballadores que aniran a Sant Cugat, aquest trasllat implicarà un increment en les despeses de menjar. Increment d´altres despeses: per al 13,4%, el trasllat implicarà un increment en altres despeses. Respecte a aquest concepte tan genèric, sovint les persones enquestades identifiquen aquest "altres" amb despeses de guarderia, de cangur, etc. En definitiva, pèrdua de qualitat de vida: menys temps per a la família i l´oci i augment de despeses relacionades amb el treball amb la conseqüent minva del poder adquisitiu. LI SEMBLA RAONABLE A L´EMPRESA EXIGIR ENCARA MÉS A CANVI DE NO RES? En aquesta situació i davant un trasllat que la major part de persones viuen com quelcom inevitable i imposat fins al 47% dels empleats i les empleades estarien d´acord a utilitzar un transport col·lectiu des de l´actual edifici de SSCC a Sabadell fins a la B-30. Què en pensa l´empresa? Segons l´empresa, l´Alta Direcció està convençuda que el trasllat a Sant Cugat agrada. Des de CCOO pensem que -afortunadament- els empleats i les empleades del Banc estem aprenent a valorar les coses ja no des de primeres impressions (m´agrada/no m´agrada), sinó tenint en compte les repercussions que els canvis laborals impliquen en la nostra economia familiar i la nostra qualitat de vida (vida familiar, social, temps per a nosaltres, temps de descans, etc.). En aquest sentit, les conclusions de l´enquesta són clares i evidents: per a una gran majoria de les persones afectades per aquest trasllat, comportarà una pèrdua del seu poder adquisitiu i en la seva qualitat de vida. Per això, possiblement el 79,6 de les persones que han contestat a l´enquesta que NO VOLEN ANAR A LA B30 SI NO S´ASSOLEIX UN ACORD DE DIETES/TRANSPORT. Resistència al canvi o bé resistència a la presa de pel? Manca d´ambició professional o justificada defensa de la vida personal i familiar? Que jutgi cadascú. Aquesta empresa ens exigeix constantment que entenguem les seves necessitats per arribar a no se sap on. Ben segur, sigui quin sigui el destí final, els treballadors i les treballadores estarem, com sempre, en el darrer vagó. Des de CCOO proposem (com a punt de partida per a una negociació): El pagament de dietes a totes aquelles persones que fan jornada partida. Posar un transport públic des de SSCC-Sabadell al nou centre corporatiu de Sant Cugat. De fet, els Ferrocarrils de la Generalitat difícilment podran absorbir l´increment de passatgers en un curt espai de temps que comportarà aquest trasllat. Pagament d´un Plus de transport o, com a alternativa, reduir la jornada per absorbir l´increment en el temps de desplaçament. Ja que l´edifici tindrà menjador propi, aconseguir uns preus que siguin al màxim d´econòmics. Posar caixers automàtics i una oficina del Banc en el centre corporatiu que permeti que els empleats i les empleades puguin, com qualsevol persona, fer les gestions bancàries més habituals. De moment, la resposta de l´empresa ha estat: S´HI VA I PUNT. LI SEMBLA RAONABLE A L´EMPRESA EXIGIR ENCARA MÉS A CANVI DE NO RES? A NOSALTRES NO ENS HO SEMBLA EN ABSOLUT i davant la persistent negativa de l´empresa d´assumir, al menys, part del cost salarial i personal que aquest trasllat implica per a les persones que hi van, des de CCOO iniciarem una campanya de recollida de signatures, per enviar-les posteriorment -amb un comunicat- al Sr. Permanyer.
Sabadell, febrer de 2003
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Histórica victoria judicial de CCOO. Se declara discriminatorio el artículo 36 sobre la antigüedad del convenio de hostelería de Tenerife.
Humanizar las relaciones laborales y mejorar la vida de las personas
UGT Servicios Públicos y CCOO han advertido a Cruz Roja que continuarán las protestas hasta que respeten los derechos laborales de su plantilla
UGT y CCOO convocan movilizaciones en toda España por la reducción de la jornada laboral hasta las 37,5 horas
¿Necesitas recertificar tu formación en Información y Asesoramiento Financiero?