Archivado en Comunicats, Salari

Valoraci贸 del potencial i grading: dues coses molt diferents

29 07 2003 Cal informar-se amb cura de tots els processos de valoraci贸 i formaci贸 que ens afecten. No penseu que "passar de..." us eximir脿 de possibles conseq眉猫ncies. M茅s aviat al contrari, en aquests moments i en aquesta empresa "qui calla, atorga". (PDF:Cat. / Cast.)

VALORACI脫 DEL POTENCIAL I GRADING: DUES COSES MOLT DIFERENTS

Durant aquest mes de juliol, l聮empresa est脿 portant a terme la valoraci贸 del potencial i determinant el grading de cadascun dels seus empleats i emplea-des. El primer que cal que tots tinguem clar 茅s que la valoraci贸 del potencial i el grading s贸n dues coses ben diferents. La valoraci贸 del potencial mesura el grau de correspond猫ncia de les compet猫ncies (co-neixements, actituds, habilitats i aptituds) de la persona per desenvolupar correctament el lloc de treball que ocupa. El grading valora de manera gen猫rica els resultats que aconsegueix. El grading 茅s una valoraci贸 global; la valoraci贸 del potencial 茅s m茅s concreta i detalla les compet猫ncies m茅s destacables en l聮actuaci贸 de la persona. Cal tenir en compte aquestes difer猫ncies per tal que tots tinguem clar que聟  El grading no surt ni 茅s fruit de la valoraci贸 de compet猫ncies. S贸n coses independents.  Malauradament, el temps ens ha demostrat que el grading que s聮atorga a cadasc煤 t茅 import脿ncia per a l聮aplicaci贸 de mesures per part de l聮em-presa, especialment pel que fa a la p猫rdua de poder adquisitiu a trav茅s de congelacions o absorcions salarials. En un Grup empresarial d聮aquestes dimensions, sovint la gesti贸 de les persones es fonamenta nom茅s en nombres.  De la mateixa manera que l聮empresa ens demana la nostra autovaloraci贸 de les compet猫ncies, no ens permet autovalorar el nostre grading ni, davant d聮una informaci贸 tan important, la contrasta amb altres persones de l聮entorn de la persona valorada. Siguem actius, en la lluita pel nostre futur professional i la nostra dignitat personal Cal estar atents a tota aquella informaci贸 que l聮empresa t茅 de nosaltres: la que nosaltres li donem directament i la que rep a trav茅s d聮altres fonts d聮informaci贸, especialment dels nostres caps. Cal utilitzar les mateixes eines que l聮empresa fa servir, per defensar el nostre esfor莽 i la nostra dignitat professional i personal. Cal informar-se amb cura de tots els processos de valoraci贸 i formaci贸 que ens afecten. No penseu que 聯passar de聟聰 us eximir脿 de possibles conse-q眉猫ncies. Mes aviat al contrari, en aquest moment i en aquesta empresa 聯qui calla, atorga聰. Per tot aix貌, des d聮aquesta secci贸 sindical us aconsellem el seg眉ent:  Dins el proc茅s de valoraci贸 del potencial i grading, cal manifestar per escrit (a trav茅s de l聮aplicaci贸 inform脿tica) la nostra opini贸 respecte a les compet猫ncies i el grading valorat. En aquest sentit, el grading 茅s una mesura tan subjectiva que no est脿 de m茅s que cadasc煤 de nosaltres manifesten la nostra disconformitat amb ell (sigui quin sigui el numero que ens atorguin).  Cal llegir les instruccions (que s贸n dins de la mateixa aplicaci贸 d聮intranet per fer la valoraci贸) i exigir que tot el proc茅s de valoraci贸 sigui tal com l聮empresa manifesta que ha de ser. Si ni tan sols exigim all貌 que l聮empresa posa per escrit que podem exigir, qu猫 demanarem despr猫s?

Sabadell, 31 de juliol de 2003